تمرین تیم ملی والیبال با یک تکنولوژی جهانی!
تمرین تیم ملی والیبال با یک تکنولوژی جهانی!
از هفته گذشته تمرینات تیم ملی در حالی در حال برگزاریست که عملکرد بازیکنان با هفت ثانیه تاخیر در پرده نمایشگر ویدئو پروجکشن نمایش داده می شود.

به گزارش حاشیه ورزش

لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. تیم ملی ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد.

تمرینات ملی‌پوشان از 27 فروردین ماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز شده و این تیم به زودی برای حضور در اردوی تدارکاتی و برگزاری چند دیدار دوستانه راهی ترکیه خواهد شد.

از هفته گذشته دستگاه پروجکشن در میانه سالن فدراسیون والیبال جایگذاری و به تمرینات فشرده تیم ملی ایران افزوده شده است و تصویر تمرینات بازیکنان را جهت بررسی و اصلاح توسط خود بازیکن با تاخیری 7 ثانیه نمایش می‌دهد.

حسین خوریانی آنالیزور تیم ملی در این خصوص گفت: با توجه به امکاناتی که داریم شرایطی به وجود آوردیم که بازیکنان می‌توانند با تاخیر هفت ثانیه‌ای عملکرد خود را در تصویری که به واسطه پروجکشن روی پرده می‌اندازیم، بررسی کرده و حرکات خود را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: ملی‌پوشان این امکان را خواهند داشت که بعد از تمرین هم حرکات خود را بازبینی کنند تا به اشکالات خود بهتر پی ببرند.

خوریانی با بیان این که دستگاه پروجکشن مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است، تصریح کرد: فلسفه تمرین تکرار کردن است و تماشای آن تاثیر بیشتری روی بازیکنان دارد. این امکانات از قبل وجود داشت اما به دلیل فشار بدنی حاکم بر فضای تمرینات، چندان مورد استفاده نبود اما از یک هفته پیش که تاکتیک‌ها بیشتر شد این ابزار را به کار گرفتیم. تا زمان اعزام به مسابقات، تمرینات براساس تکتیک و تاکتیک پیش می‌رود و به همین دلیل سعی می‌کنیم همچنان از پروجکشن استفاده کنیم.