تناقض‌گویی فدراسیون والیبال در مورد نحوه برگزاری لیگ
تناقض‌گویی فدراسیون والیبال در مورد نحوه برگزاری لیگ
در مورد شیوه برگزاری پلی‌آف هم نظرخواهی شده بود اما دبیر فدراسیون والیبال اعلام کرده نظرسنجی فدراسیون صرفا شامل مرحله برگشت بوده و به پلی‌آف ربطی ندارد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال مردان، فدراسیون والیبال با توجه به انتقاداتی که برخی تیم‌ها در مورد شیوه برگزاری رفت و برگشت مسابقات داشتند، اقدام به نظرسنجی در مورد نحوه برگزاری مسابقات در نیم‌فصل دوم کرد و با ارسال نامه‌ای از باشگاه‌ها خواست تا یکی از دو شیوه مذکور در نامه را انتخاب کنند.

در خبر فدراسیون آمده بود که سازمان لیگ با توجه به درخواست برخی از تیم‌ها مبنی بر تغییر نحوه برگزاری دور برگشت و اهمیت ویژه برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر باشگاه‌های کشور در دور برگشت و مراحل پلی‌آف، همچنین توجه به سلامت بازیکنان، استفاده از سیستم ویدئو چک، پیشگیری از تردد بی‌مورد در مسیرهای پروازی و زمینی، شیوع ویروس جدید کرونا (اُمیکرون)، مصوبه ستاد کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر عدم حضور تماشاچی در مسابقات و ارج نهادن به پیشنهادات و درخواست‌های باشگاه‌ها درخصوص برگزاری فینال مسابقات به شکل دو برد از سه بازی، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال به‌شرح ذیل پیشنهاد داد:

روش اول: براساس مصوبه نشست هماهنگی با باشگاه‌ها (۲۳ خردادماه) برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به صورت متمرکز.

روش دوم: متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن، هر هفته ۳ بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته‌ها و فینال هم به صورت دو برد و از سه بازی.

در نهایت اعلام شد که هشت باشگاه پاس گرگان، شهرداری گنبد، پیکان، لبنیات هراز آمل، هورسان رامسر، آذرباتری ارومیه، فولاد سیرجان و شهرداری ورامین رای به روش نخست دادند و ۶ تیم فولاد مبارکه سپاهان، سایپا، شهداب یزد، مس رفسنجان، شهرداری ارومیه و راه‌یاب ملل مریوان به روش دوم یعنی برگزاری دور برگشت لیگ برتر به صورت متمرکز رای دادند. در نتیجه بر اساس رای اکثریت روش اول اجرا خواهد شد.

در این میان یکی از تیم‌های لیگ مدعی شده که پیشنهاد داده مرحله برگشت به صورت متمرکز و مرحله پلی‌آف به صورت رفت و برگشت برگزار شود اما میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال در واکنش به این ادعا اعلام کرده که فدراسیون تنها در مورد مرحله برگشت نظرسنجی کرده و ربطی به پلی‌آف نداشته است. در حالی که طبق نامه ارسالی فدراسیون و همچنین خبر منتشر شده در سایت فدراسیون مرحله پلی‌آف هم در خبر ذکر شده و در واقع اظهارات دبیر فدراسیون با نامه ارسالی فدراسیون به باشگاه ها تناقض دارد.