توره مرد سال آفریقا در سال ۲۰۱۳
توره مرد سال آفریقا در سال ۲۰۱۳
در چنین روزی ستاره مسلمان ساحل عاجی مرد سال آفریقا شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، هافبک ساحل عاجی منچستر سیتی به عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. تیم ملی فوتبال نیجریه و سرمربی این تیم هم به ترتیب عنوان بهترین تیم ملی و بهترین مربی سال ۲۰۱۳ را به دست آوردند. در مراسمی که در شهر لاگوس نیجریه برگزار شد بهترین‌های قاره آفریقا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شدند.

یحیی توره، هافبک منچسترسیتی به عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. این برای سومین بار بود که این هافبک ساحل عاجی عنوان بهترین بازیکن آفریقا را به دست می‌آورد. پیش از این تنها عابدی پله و ساموئل اتوئو توانستند سه با پیاپی چنین افتخاری را نصیب خود کنند.

یحیی توره یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان حال حاضر منچسترسیتی به شمار می‌رفت. او در سال ۲۰۱۳ بازی‌های خوبی را برای این تیم به نمایش گذاشت و تاثیر به‌سزایی در صعود تیم ملی فوتبال ساحل عاج به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشت و همین مساله باعث شد تا برای سومین بار لقب مرد سال فوتبال آفریقا را به دست آورد.

در این مراسم هم‌چنین تیم ملی فوتبال نیجریه به عنوان بهترین تیم ملی فوتبال در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.استفان کیچی سرمربی این تیم هم عنوان بهترین سرمربی سال را به خود اختصاص داد.

باشگاه الاهلی مصر پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا به عنوان بهترین باشگاه در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. محمد ابو تریکه بازیکن ملی پوش این تیم هم عنوان بهترین بازیکن آفریقایی شاغل در این قاره را به دست آورد.

عنوان بهترین داور سال ۲۰۱۳ هم به جمال حمودی الجزایری رسید. در این مراسم هم‌چنین عیسی حیاتو، رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا لقب اسطوره را به برونو متسو و نلسون ماندلا داد.

ماندلا و متسو از چهره‌های محبوب در قاره آفریقا بودند که در سال ۲۰۱۳ درگذشتند.