تکواندوی ایران زمین خورده است
تکواندوی ایران زمین خورده است
قهرمان سابق جهان با بیان اینکه تکواندوی ایران زمین خورده است، گفت: بهترین راهکار بازگشت «بیژن مقانلو» به راس کادر فنی است. حضور وی و بزرگانی چون «هادی ساعی» و «غلامحسن ذوالقدر» می‌تواند این رشته را به روزهای خوب بازگرداند.

به گزارش حاشیه ورزش، تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو عملکرد بسیار ضعیفی داشت. این برای نخستین بار در ادوار مختلف بود که تکواندوی کشورمان نتوانست در بزرگترین رویداد ورزشی جهان مدال‌آوری کند. همچنین مبارزات ضعیف المپین‌های این رشته موجب شد تا موجی از ناامیدی علاقمندان به ورزش را فرا بگیرد.

«میرهاشم حسینی»، «آرمین هادی‌پور» و «ناهید کیانی» المپیکی‌های ایران بودند که با هدایت «فریبرز عسکری» و «مهرو کمرانی» هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.

در این راستا، «مسعود حجی‌زواره‌» از پرافتخارترین تکواندوکاران کشورمان که چند سالی است وارد عرصه مربیگری شده اظهار داشت: می‌دانستم این اتفاق رخ می‌دهد و چندی پیش نیز در گفت‌وگو با شما هشدار داده بودم که نفرات ایران اصلا وضعیت آمادگی خوبی ندارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای از کادر فنی ندیده است، عنوان کرد: بزرگترین اشتباه این بود که نفرات المپیکی در فاصله حدود یک ماه و نیم تا آغاز المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند. بهتر این بود آنان در تورنمنتی سبُک به میدان می‌رفتند.

قهرمان سابق جهان و آسیا اظهار داشت: تیم ملی را به دقت در سه سال اخیر رصد می کردم اما حرفی نمی‌زدم. متاسفانه کادر فنی برنامه و نقشه‌ای برای مبارزات نداشت. اکنون تکواندو مثل شطرنج شده است. در گذشته برای هر مبارزه برنامه خاصی داشتیم اما اکنون بازیکنان ما واقعا روی شیاپ‌چانگ حرفی نداشتند. اصلا تکواندوکاران را مقصر نمی‌دانم چون آنها نظرات مربیان را به اجرا می‌گذارند.

حجی‌زواره در خصوص اینکه گفته می‌شود «محمد پولادگر» دیگر مدیریت توانمند سابق را نداشته و باید از تکواندو کنار برود، عنوان کرد: این مساله را قبول ندارم. چند سال است هیچ همکاری و فعالیتی با فدراسیون ندارم اما انسان باید وجدان داشته باشد. هر امکاناتی که تیم ملی نیاز داشت را پولادگر فراهم کرد. او که نمی‌تواند بازیکن را تمرین بدهد. متاسفانه عملکرد ضعیف «فریبرز عسکری» موجب شد همه اهالی این رشته زیر سوال بروند.

وی در مورد نزدیکی بیش از حد سرمربی تیم ملی به هوگوپوشان، گفت: وقتی بازیکن از مربی حساب نبرد باید فاتحه تیم ملی را خواند. مربی باید کاریزمای لازم را داشته باشد. با هفت مربی برتر ایران کار کرده‌ام و با همه آنان مدال گرفتم. در این بین زمانی که بیژن مقانلو سرمربی و مهدی بی‌باک مربی بودند، بهترین تیم بودیم و عالی کار می‌کردیم.

این تکواندوکار در خصوص راه برون رفت تکواندو از شرایط فعلی گفت: باید مقانلو سرمربی تیم ملی شود و از هادی ساعی و غلامحسن ذوالقدر نیز در بخش‌های مختلف چون مدیریت تیم‌های ملی استفاده شود. اگر این افراد بیایند و یکسال زمان داشته باشند،‌ قول می‌دهم شرایط متفاوت شود. البته پولادگر نیز باید در جمع اطرافیان خود تجدید نظر کند چراکه آنها فقط فکر خودشان هستند.

حجی‌زواره توضیح داد: آرزویم این بود تا تکواندو در المپیک نتیجه بگیرد اما نمی‌شود واقعیت را نادیده گرفت. تکواندو ایران زمین خورده و همه بزرگان این رشته باید دست به دست هم بدهند تا شرایط تغییر کند وگرنه دیگر خواب موفقیت در جهان و المپیک را هم نخواهیم دید.

  • منبع خبر : ایرنا