تیرهوایی سپاهان و احتمال یک حسرت بزرگ در روز آخر!
تیرهوایی سپاهان و احتمال یک حسرت بزرگ در روز آخر!
روز اول فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به کام سپاهان نبود

حاشیه ورزش : روز اول فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به کام سپاهان نبود. در شرایطی که شاید برخی انتظار داشتند طلایی‌پوشان ایرانی کار آسانی در برابر نیروی‌هوایی عراق پیش‌رو داشته باشند، این بازی بسیار سخت‌تر از حد انتظار پیش رفت. تیم عراقی ابتدا با یک گل از سپاهان پیش افتاد، پس از آن زردها ۲گل زدند و تا ثبت یک کام بک پیش رفتند اما در نهایت این نیروی‌هوایی بود که پس از خلق چندین و چند موقعیت گلزنی، دروازه پیام نیازمند را برای بار دوم گشود و کار را به تساوی کشاند. طبیعتا این، نتیجه‌ای نبود که هواداران فوتبال در ایران انتظار داشتند سپاهان بگیرد.

حسرت روز آخر؟

اگر قرار به مقایسه با پرسپولیس باشد، سپاهان در گروه واقعا راحتی قرار گرفته و عدم‌موفقیت در این گروه، واقعا کفران نعمت است. به جز نیروی‌هوایی عراق، در گروه طلایی‌پوشان شاهد حضور الاتحاد عربستان و المالیق ازبکستان هستیم و انتظار این است که جنگ صعود بین نمایندگان ایران و عربستان باشد. در چنین شرایطی است که تساوی با تیم عراقی معنای بدی پیدا می‌کند. می‌دانیم که این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰تیم در ۱۰گروه ۴تیمی برگزار می‌شود. بنابراین فقط صعود تیم‌های اول به یک‌هشتم نهایی قطعی است و ۶تیم برتر دوم هم به این جمع اضافه خواهند شد. پس اگر سپاهان در گروه خود دوم شود، ۴۰درصد احتمال دارد از لیگ قهرمانان اوت شود که چنین نتیجه‌ای در این گروه واقعا قابل‌قبول نیست.

صد البته برای این تحلیل و تفسیرها خیلی زود است و هنوز ۵بازی دیگر مانده اما سپاهانی‌ها باید متوجه اهمیت ماجرا باشند. در روز اول و در دیگر بازی این گروه، الاتحاد که کریم بنزما را هم در اختیار نداشت با ۳گل آلمالیق را شکست داد. آنها اسب‌شان را برای صدرنشینی زین کرده‌اند. کاش سپاهان روز آخر حسرت ۲امتیاز تلف‌شده در عراق را نخورد.

فرافکنی ممنوع!

پس از پایان مسابقه اما شاهد بهانه‌جویی سرمربی و برخی بازیکنان سپاهان بودیم. آنچه لابه‌لای سخنان ژوزه مورایس و رامین رضاییان جلب توجه می‌کرد، تلاش آنها برای ربط دادن این ناکامی به عدم‌تمرکز و مشکلاتی بود که به‌تازگی در ایران برای باشگاه درست شده است. همانطور که می‌دانید سپاهان به‌دلیل عدم‌رعایت سقف بودجه به کسر ۴امتیاز محکوم شده و برخی بازیکنان این تیم هم تا زمان اصلاح قرارداد اجازه بازی برای طلایی‌پوشان را ندارند. البته فدراسیون فوتبال پیش از مصاف سپاهان با نیروی‌هوایی عراق این مشکل را حل کرد و به ۶بازیکن مورد بحث زردها اجازه حضور در میدان آسیایی را داد اما حالا همین کش‌وقوس‌ها به بهانه‌ای برای توجیه ناکامی در عراق تبدیل شده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اولا سپاهان به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای مخصوصا با توجه به این بضاعت انسانی رشک‌برانگیز تحت هیچ شرایطی نباید برای بردن رقبایی در سطح نیروی‌هوایی عراق مشکل داشته باشد. دوم اینکه حتی اگر واقعا اتفاقات رخ داده در ایران تمرکز طلایی‌ها را از بین برده باشد، آنها باید یقه مدیران باشگاه را بگیرند که با سهل‌انگاری در رعایت قوانین چنین مشکلاتی درست کردند. شاید ما هم با سقف بودجه مشکل داشته باشیم اما این تبدیل به «قانون» شده و همه باید آن را رعایت کنند. طبیعتا بقیه هم می‌توانستند مثل سپاهان از سقف بگذرند و هر بازیکنی را با هر قیمتی دوست دارند بگیرند. اینکه اسمش «مدیریت» نیست. هست؟

  • منبع خبر : همشهری آنلاین