تیم‌ملی در خلیج فارس، نفس‌های سنگین برای پرواز بلند
تیم‌ملی در خلیج فارس، نفس‌های سنگین برای پرواز بلند
تیم ملی در حالی اردوی چهار روزه خود را در کیش برگزار کرد که در طول تمرینات، بازیکنان در محاصره گرما و شرجی هوا، با نفس‌های سنگین و بدن‌های هیدراته، برای افزایش آمادگی تلاش کردند.

به گزارش حاشیه ورزش ، شاگردان دراگان اسکوچیچ بعد از چهار روز تمرین در کیش، دوشنبه راهی منامه شدند. ملی‌پوشان ایران در شرایطی باید چهار دیدار حساس و سرنوشت‌ساز خود را برگزار کنند که از حیث میزبانی متضرر شده‌اند.

با این حال، مهم‌ترین مساله در این مسابقات، وضعیت آب‌وهوایی حاشیه خلیج فارس است که کشورها و شهرهای پیرامون این گستره آبی را به علت شرایط اقلیمی خاص خود برای برگزاری مسابقات ورزشی به خصوص در فضای باز، نامناسب می‌کند.

گواه این مطلب، تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از زمان سنتی خود در تابستان به زمستان است؛ به طوری که حتی مسئولان قطری که عاشق به نمایش در آوردن قدرت اجرایی خود در استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها هستند، نتوانستند مسئولان فیفا را به میزبانی در تابستان متقاعد کنند.

در هر حال این روزها کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس و همینطور جزایر ایرانی، با گرمای حدودا ۳۷ درجه و رطوبت ۶۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند که این به معنی دمایی در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد در روز و ۴۰ درجه سانتی گراد در شب است.

این وضعیت نامساعد، کادر فنی را بر آن داشت که اردویی پیش از ورود به بحرین برگزار کند.

مرور یک جلسه تمرین تیم ملی، با تعریق بیش از حد و سنگین شدن نفس‌ و در نتیجه از دست دادن آب بدن و انرژی بازیکنان همراه بود که همین موضوع استفاده از استخرهای آب سرد را بعد از تمرین برای ملی‌پوشان ضروری می‌کرد یا وقفه‌های چندگانه در تمرین، برای نوشیدن آب بود.

به این مسائل، سنگین شدن لباس نه چندان پیشرفته بازیکنان را هم اضافه کنید که به علت نداشتن تکنولوژی‌های روز دنیا، بر بدن بازیکن سنگینی می‌کند.

با این تفاصیل، چهار جلسه تمرین در کیش، تا حدود زیادی ملی‌پوشان ایران را از هرگونه شوک احتمالی به علت مواجه شدن با گرما و شرجی هوا در بحرین و در حین مسابقات، در امان داشت و آن‌ها فرصت کوتاهی برای تطبیق خود برای شرایط محیطی داشتند.

تیم‌ملی بعد از ورود به بحرین و انجام تست کرونا، یازدهم و دوازدهم خرداد در این کشور به تمرین می‌پردازد و سیزدهم خرداد در نخستین مصاف خود، مقابل هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد و مجددا چهار روز فرصت خواهند داشت تا هفدهم خرداد در یکی از حساس‌ترین مسابقات خود، برابر بحرین میزبان و از تیم‌های مدعی صعود قرار گیرد و انتقام شکست در بازی رفت را بگیرد.