تیم امید که در هانگژو به فنا رفت
تیم امید که در هانگژو به فنا رفت
پس از ناکامی تیم امید در هانگژو، همه نگاه‌ها به وضعیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا معطوف شده است.

به گزارش حاشیه ورزش ماجرای تیم امید ایران پس از دو ناکامی تکراری در صعود به المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو به محاق رفت؛ پرونده‌ای که در بایگانی فوتبال ایران تا دوره‌های بعد خاک می‌خورد تا احتمالا برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس، این وقایع تلخ بار دیگر تکرار شود. از حالا می‌توانیم حدس بزنیم در دوره‌های بعدی هم سراسیمه یک مربی را شب امتحان برای حضور در تیم امید انتخاب می‌کنند تا همچنان این تیم نگون بخت، یک ناکامی دیگر را تجربه کند.

از آینده و آتیه سخن نگوییم که از فردای خود بی خبریم اما بد نیست گریزی بزنیم بر شکست امیدهای ایران مقابل هنگ کنگ که گل سرسبد باخت‌های ما در این سال‌ها بود. سرمربی تیم امید بعد بازگشت به ایران مقابل دوربین‌های رسانه‌های ورزشی قول داد به زودی در یک گپ و گفت صمیمانه شرکت خواهد کرد تا زوایای این نتایج را موشکافی کند؛ همچنین قرار است او مفهومِ تازه‌ای از شکست را هم برایمان توضیح دهد. البته این وعده‌ای است که همچنان عملی نشده و رسانه‌ها منتظر رضا عنایتی هستند تا توضیحاتش را ارائه کند.

پرونده بعدی فوتبال ایران اما به زودی در جام ملت‌های آسیا و در یک سطح گسترده تر ورق خواهد خورد. تیم ملی بر خلاف تیم امید، گستره‌ای وسیع را شامل می‌شود که می‌دانیم اگر در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیریم، خیلی چیزها در سایه این نتایج، خاک فراموشی می‌خورد اما تحمیل یک شکست دیگر به فوتبال ایران، می‌تواند اوضاع را از این که هست حادتر کند.

فضای فوتبال ایران با شکست‌های تلخ تیم امید غبارآلود است. لیگ برتر، یک تعطیلی تاسف‌بار و بی‌نتیجه را تجربه کرده که این مسئله بر کیفیت فنی این رقابت‌ها اثر معکوس و منفی گذاشته است. در نتیجه از تیم امید که ناامید شدیم، از بازی‌های لیگ برتر هم که لذت نمی‌بریم؛ می‌ماند جام ملت‌های آسیا و امیدواری‌هایی که در عین ناامیدی داریم. مشخص نیست تیم ملی در جام ملت‌ها چه خواهد کرد اما هر بار به برنامه‌های فوتبال ایران نگاه می‌کنیم، برابر آنچه در عربستان، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا رقم می‌خورد به یک پوچی مطلق می‌رسیم! یعنی ما می‌خواهیم برای قهرمانی در آسیا، از سد این تیم‌ها عبور کنیم؟ اگر چنین شود که لابد آفتاب معجزه از کنج دیوار فوتبال کشور عبور کرده است…

منبع :خبرورزشی

  • منبع خبر : خبرورزشی