تیم دسته یکی بهتر از آنگولا است؟
تیم دسته یکی بهتر از آنگولا است؟
کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از تدارک بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های ضعیف جهان، گفت: نتایج و آمار تیم ملی مقابل این قبیل تیم‌ها نباید ما را گول بزند.

به خبر :حاشیه ورزش:کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از تدارک بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های ضعیف جهان، گفت: نتایج و آمار تیم ملی مقابل این قبیل تیم‌ها نباید ما را گول بزند.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با : حاشیه ورزش : درباره ارزیابی خود از پیروزی ۴ بر صفر ایران مقابل آنگولا، اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر تیم ملی با یک تیم دسته یک ایران بازی می‌کرد بیشتر تحت فشار قرار می‌گرفت. این تیم‌ها ما را گول می‌زنند و نمی‌توانند معایب ما را نشان بدهند. آنگولا اصلا حرفی برای گفتن نداشت و در طول ۹۰ دقیقه بازی فقط یکی دوبار وارد محوطه ۱۸ قدم ما شد. بازی‌های در این سطح هیچ کمکی به فوتبال ما نمی‌کند و برای ما اثرگذار نیست.

بیشتر بخوانید

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: با هزینه‌های زیادی این تیم‌ها را به ایران می‌آوریم اما در عمل هیچ فایده‌ای برای ما ندارد و کمکی به ما نمی‌کنند. این بازی حتی از تمرین ساده تیم ملی نیز ساده‌تر بود و تنها شانسی که آوردیم این بود که در بازی مقابل چنین تیم‌هایی مصدوم ندادیم چرا که اینگونه بازی‌ها خطرات اینچنینی را خواهد داشت.

با دیدن بازی آنگولا خوابمان گرفت

وی ادامه داد: تیم ملی در نیمه اول با انگیزه بالا بازی کرد و موفق شد ۳ گل وارد دروازه حریف کند اما در نیمه دوم فقط توپ را به گردش درآوردیم. تنها نکته مثبت این بازی مهدی ترابی بود که خیلی با گذشت بازی کرد و در شرایطی که خودش می‌توانست گل بزند پاس داد. در مجموع به اعتقاد من این بازی چیزی برای ما نداشت و از آن دست بازی‌ها بود که با دیدنش خوابمان گرفت.

بهتر است با روسیه یا ازبکستان بازی کنیم

کربکندی با اشاره به معذوریت‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی دوستانه مقابل تیم‌های خوب جهان، گفت: تیم‌های خوب  با ما بازی نمی‌کنند چرا که از یک سال قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند و مسیرشان کاملا مشخص است. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی با تیم‌هایی مثل روسیه و ازبکستان بازی کنیم که می‌توانند کمک بیشتری به ما داشته باشند.

سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها در انتظارمان است

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط کلی تیم ملی فوتبال با توجه به نتایج اخیر، گفت: اینکه تیم‌ملی در مدت اخیر نتایج خوبی را مقابل تیم‌های مختلف مثل ازبکستان و یکی دوتیم دیگر گرفته اتفاق خوبی است اما طبیعی است که انتظار نمی‌رود به تیم‌هایی در سطح آنگولا امتیاز بدهیم. سخت‌ترین دوره جام ملت‌های آسیا این دوره خواهد بود که باید با تیم‌های قدرتمندی مثل ژاپن، کره و عربستان یا تیم‌های خوب درجه ۲ آسیا مثل عراق و قطر بازی کنیم. بنابراین با توجه به این شرایط، کار بسیار سختی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خط حمله ما با حضور نفراتی مثل طارمی و آزمون خوب است و می‌توانیم از هر موقعیتی گل بسازیم اما نگرانی من بابت عملکرد دفاعی تیم است. ما باید مقابل تیم‌های خوب آسیا از همان جلوی زمین دفاع کنیم در غیر این صورت مقابل آن‌ها به مشکل جدی برمی‌خوریم. بازی با تیم‌هایی مثل آنگولا فقط می‌تواند از نظر مرور کار تاکتیکی به ما کمک کند و این تیم‌ها نمی‌توانند فشاری به تیم ملی وارد کنند تا عیوب آن‌ مشخص شود.

نباید این بازی ما را گول بزند

کربکندی با تاکید بر اینکه نباید این نتایج و آمارها مقابل این قبیل تیم‌ها ما را گول بزند، گفت:ما باید بدانیم که کار بسیار سختی در جام ملت‌های آسیا داریم و رقبای قدرتمند آسیا در بهترین شرایط خود پا به این میدان می‌گذارند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: امیدوارم فوتبال ما روز به روز با برنامه‌ریزی درست در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. تیم امید ما هم که باخت و انتظارات را برآورده نکرد. فوتبال ما مخصوصا در رده‌های پایه دچار مشکل جدی است و امیدوارم نگاه ویژه‌ای به رده‌های پایه داشته باشیم، نه اینکه تیم‌های نوجوانان و جوانانمان را به حال خودشان رها کنیم. ما تنها با توجه جدی به رده‌های پایه می‌توانیم پشتوانه‌های خوبی را برای تیم ملی بزرگسالان تربیت کنیم، در غیر این صورت به مشکلات جدی برمی‌خوریم.

منبع :  ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا