تیم ملی بسکتبال تدارک خاصی برای المپیک نداشته است
تیم ملی بسکتبال تدارک خاصی برای المپیک نداشته است

کارشناس بسکتبال ایران گفت: اقدامات خاصی برای حضور تیم ملی بسکتبال در المپیک صورت نگرفته است. کاظم محنایی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توضیح داد: با توجه به تدارکات تیم ملی، وضعیت لیگ و سیستم حاکم بر ورزش کشور نمی‌توانیم انتظار آنچنانی از  تیم […]

کارشناس بسکتبال ایران گفت: اقدامات خاصی برای حضور تیم ملی بسکتبال در المپیک صورت نگرفته است.

کاظم محنایی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توضیح داد: با توجه به تدارکات تیم ملی، وضعیت لیگ و سیستم حاکم بر ورزش کشور نمی‌توانیم انتظار آنچنانی از  تیم ایران داشت. همچنین ما تیم پا به سن گذاشته‌ای داریم. تعدادی بازیکن جوان هم بین نفرات دعوت شده وجود دارند که به نظرم شاهین‌طبع گزینه‌های خوبی را انتخاب کرده است. معتقدم که جای مشایخی بسیار خالی است ولی به هر حال انتخاب ترکیب نهایی با نظر سرمربی است و نمی‌شود به آن ایراد گرفت چون بر حسب نیاز خود انتخاب کرده‌ است.

او تاکید کرد: از دید من بازیکنی که جایش در این المپیک خالی است سجاد مشایخی است چرا که در این مدت برای تیم ملی زحمت زیادی کشید.با این‌ وجود باید به نظر شاهین‌طبع احترام گذاشت.

کارشناس بسکتبال ایران، در مورد سطح انتظارات از تیم ملی بسکتبال با توجه به تدارکاتی که داشت، اظهار کرد: معتقدم با توجه به فدراسیونی که داریم از این تیم هیچ انتظاری نیست. با وجود چنین فدراسیونی حضور در المپیک هم یک موفقیت است. در کنار اینکه ما مشکل زیرساختی داریم، فدراسیون فعلی هم با فدراسیون سال ۲۰۰۸ قابل قیاس نیست. فدراسیون مشحون ارتباطات قوی داشت و توسط آدم‌های قوی اداره می‌شد و نزدیک به ۵۴ بازی‌ دوستانه پیش از المپیک داشتیم.

او ادامه داد: متاسفانه الان ارتباطات بین‌الملل ضعیفی داریم و فدراسیون کار خاصی برای این تیم نکرده که توقعی داشته باشیم. این فدراسیون فقط سعی کرد در همین سراشیبی کار را پیش ببرد. ما قبلا در فدراسیون‌های بین‌المللی کرسی داشتیم اما الان خیلی از همان کرسی‌ها را هم از دست دادیم.

محنایی درباره انتقادها از بازیکنان دو رگه تیم‌ ملی نیز اظهار کرد: چون خیلی از ما در بدنه تیم‌ ملی نیستیم نمی‌توان نظر داد و سرمربی هم بر حسب نیاز بازیکن انتخاب می‌کند. من شخصا اعتقادی به بازیکنان دو رگه ندارم هر چند که مایک رستم‌پور عملکرد خوبی داشته است. معتقدم باید بازیکنانی بیاوریم که سطحشان خیلی بالاتر از بازیکنان داخلی باشد، اما اگر هم سطح بازیکنان داخلی هستند در حق بازیکنان داخلی ظلم است. نباید حق بازیکنانی که خاک لیگ داخلی را خورده‌اند پایمال شود.

او افزود: به عنوان مثال آقای جلال‌پور در آلمان بازی می‌کند و بعد از المپیک هم به آلمان می‌رود، پس کمکی به بسکتبال ایران نشده است. بازیکنی مثل مشایخی که خاک لیگ ایران را می‌خورد الان جایش در تیم ملی خالی است ولی باید به شاهین‌طبع احترام گذاشت. من معتقدم که بازیکنان دورگه باید به پیشرفت بسکتبال ایران کمک کنند در غیر این صورت حضورشان نیاز نیست.

این کارشناس بسکتبال درباره پیش بینی خود از عملکرد تیم ایران مقابل حریفان نیز گفت: امیدوارم یک عملکرد خوب داشته ‌باشند چون بازی بسکتبال غیر قابل پیش بینی است. همانطور که فرانسه به ژاپن باخت ما هم می‌توانیم شگفتی ساز باشیم. اگر بازیکنان ما خودشان باشند عملکرد خوبی خواهند داشت، ما حتی در جام جهانی هم خوب بازی کردیم.

محنایی در پایان راجع به نقاط ضعف و قوت تاکتیکی تیم ایران نیز گفت: من اصلا در مورد مسائل فنی، نقاط ضعف و قوت تیم ملی صحبت نمی‌کنم چون کنار تیم نبوده‌ام، اما چیزی که هست بسکتبال ما کلا ضعف دفاع تیمی دارد و در حمله هم مشکل تاکتیک داریم. امیدوارم آقای شاهین‌طبع تا الان این مسائل را برطرف کرده باشد.