تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر
تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر
برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که شاگردان ژنرال بیشتر از هر تیم دیگری در این جمع قرار گرفته‌اند.تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که نیمی از بازی‌ها برنده داشت و در این بین، گل‌گهر سیرجان با نمایش فوق‌العاده و بازیکنانی که بیشتر به‌عنوان یار جانشین به زمین آمدند، توانست به برتری شگفت‌انگیز پنج بر صفر در زمین نفت مسجدسلیمان برسد و با این عملکرد، بیشترین بازیکن را در جمع برترین‌های هفته داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش
مس رفسنجان علی‌رغم برتری یک گله مقابل تراکتور بیش از ۵ شانس گلزنی ۱۰۰ درصد داشت که بی‌دقتی بازیکنان این تیم در گلزنی موجب شد تا برد آنها مثل گل‌گهر پُرگل نشود ولی با این وجود عملکرد شاگردان ربیعی کاری کرد تا دو نفر از آنها به تیم منتخب برسند و ۵ ستاره دیگر هفته هشتم لیگ برتر از تیم‌های استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان، ملوان انزلی و هوادار تهران انتخاب شده‌اند که اسامی آنها و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان
حامد لک(مس رفسنجان)
ثبت پنجمین کلین‌شیت در هشتمین بازی لیگ برتر برای مس رفسنجان مقابل تراکتور نشان می‌دهد حامد لک تا چه اندازه شرایط خوبی در این فصل دارد و حتی اگر گل آفساید هفته گذشته وارد دروازه‌اش نمی‌شد، این آمار بهتر هم بود. حامد لک که در این فصل سر حال و آماده نشان داده، این هفته هم برابر تیمی که همراه با آن قهرمانی جام حذفی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده، دروازه‌اش را با یک عملکرد درخشان بسته نگه داشت. دروازه‌بان مس رفسنجان که در جریان مسابقه با خروج‌ها و واکنش‌های خود مطمئن ظاهر شده بود، دو مرتبه در لحظات پایانی رضا اسدی را ناکام گذاشت و یکبار از زاویه بسته و یکبار دیگر روی شوت از روی ضربه ایستگاهی دو واکنش استثنایی داشت و با دست مخالف توپ را رد کرد تا تیمش بدون گل خورده به برتری برسد.

* مدافعان
عزت‌الله پورقاز(هوادار)
عزت پورقاز در قلب خط دفاعی تیم هوادار نمایش خوبی در بازی با مس کرمان داشت؛ آنها در نهایت مزد بازی خوب خود را با گل محمد میری در دقیقه ۸۰ بازی گرفتند و همین گل کافی بود تیم هوادار بعد از هفته ها طعم شیرین پیروزی را بچشد و به نوعی از بحران خارج شود. عزت پورقاز در نقطه شروع بازی‌سازی تیم هوادار است و از قبل هم پیش‌بینی می‌شد تیم هوادار به لطف بازی‌های خوبی که ارائه می دهد، سرانجام روی ریل امتیاز گیری قرار خواهد گرفت و بازی با مس کرمان یک شروع دوباره برای عزت پورقاز و هم‌تیمی‌هایش بود.

رناتو داسیلویرا(سپاهان)
این مدافع میانی برزیلی یکی از معدود بازیکنانی بوده که طی هشت هفته اخیر هیچ‌وقت کادر فنی کاربلد سپاهان درباره حضورش در زمین مسابقه تردیدی نداشته و همواره یکی از ۱۱ بازیکن اصلی طلایی پوشان اصفهانی بوده است. او در مقابل پرسپولیس کار سختی را برعهده داشت و باید از مهاجمین زهردار این تیم و به ویژه لوکادیا حفاظت می‌کرد که توانست هم در زمین و هم در هوا به خوبی از عهده انجام این کار برآید و تنها موقعیت جدی پرسپولیس هم روی ارسال کرنر و ضربه سر پورعلی‌گنجی ایجاد شد. علاوه بر عملکرد خوب در خط دفاعی، رناتو یکبار هم با ضربه سر تا آستانه فروپاشی دروازه پرسپولیس هم رفت که البته در حالی که بیرانوند مغلوب شده بود و توپ را نظاره می‌‌کرد، ضربه بازیکن برزیلی سپاهان با اختلاف اندکی راهی اوت شد.

امیر جعفری(گل‌گهر)
امیر قلعه‌نویی برای دیدار با نفت مسجدسلیمان، در سمت چپ دفاعی تیمش دست به تغییرات زد و یک بازیکن جوان را به میدان فرستاد. او ترجیح داد تا به جای مهران درخشان‌مهر و شایان مصلح، از امیر جعفری در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند که اتفاقا این بازیکن خوب و موثر نیز ظاهر شد. سورپرایز ژنرال در این مسابقه، با یک تکل بلند در نیمه دوم دروازه تیمش را نجات داد و گل سوم سیرجانی‌ها، روی دفع توپ او به دست آمد تا این بازیکن نمره قبولی از این مسابقه کسب کند.

* هافبک‌ها
حمید بوحمدان(فولاد)
بازیکن باتجربه فولادی ها در خط میانی، جنگ تمام عیاری با هافبک های استقلال داشت. او در این مسابقه ۶ عملکرد دفاعی داشت و بارها با قطع توپ، مانع از شکل گیری موقعیت برای آبی ها شد. بوحمدان که در این فصل یکی از مهره های ثابت در خط میانی تیم نکونام است، تلاش بی وقفه ای در خط هافبک تیمش داشت و یکی از عوامل جلوگیری از شکل گیری حملات تیم ساپینتو بخصوص در نیمه دوم بود.

محمد خدابنده‌لو(گل‌گهر)
در شروع دیدار با نفت مسجدسلیمان نیمکت‌نشین بود، اما از دقیقه ۶۶ که وارد زمین شد، سرنوشت این مسابقه را تغییر داد و کاری کرد تا گل‌گهر سیرجان در دقایق ۷۶ و ۷۷ روی دو فرار سریع و حرکت تماشایی این هافبک تازه وارد در دو موقعیت تک به تک قرار بگیرد و گلزنی کند. خدابنده‌لو پس از ثبت این دو گل که امیدهای نفت را به صفر رساند، یک بازی درخشان در میانه میدان ارائه داد و با گردش توپ، نظم خوبی به سیستم تیمش داد و با یک پاس، کی‌روش استنلی را در موقعیت شوت‌زنی و زدن گل پنجم گذاشت تا در کمتر از نیم ساعت بهترین بازیکن زمین و حتی هفته شود.

* وینگرها
محسن آذرباد(مس رفسنجان)
راه افتادن کاپیتان مس رفسنجان کاری می‌کند تا این تیم دوباره در گلزنی موفق شود و پس از اینکه هفته قبل برابر صنعت نفت آبادان یک پاس گل ثبت کرد، جمعه شب نیز در جدال مقابل تراکتور به شاهین توکلی پاس گل داد تا مثل سال گذشته در ساخت گل موثر باشد. محسن آذرباد در دیدار برابر تراکتور شانس گلزنی خوبی هم داشت که از آن استفاده نکرد، اما نمایش خوبی که در میانه زمین ارائه داد و موقعیت‌های خطرناکی که به وجود آورد، او را به تیم منتخب رساند.

علی‌اصغر عاشوری(گل‌گهر)
عاشوری همانطور که در مصاف با استقلال با ورودش به زمین جریان مسابقه را به سود تیمش تغییر داد، در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان هم ورودش به زمین تغییر زیادی در روند مسابقه ایجاد کرد. عاشوری دقایقی پس از ورود به زمین ضمن روان‌تر کردن آهنگ تیمی گل‌گهر موفق شد روی پاس کات‌بک مرتضی تبریزی زننده گل دوم تیمش باشد و در ادامه با پرسی که روی گل چهارم تیمش داشت، زمینه‌ساز دبل خدابنده‌لو شد تا در انتخاب او به‌عنوان یکی از بازیکنان شاخص هفته شکی وجود نداشته باشد.

* مهاجمان
محمد محبی(استقلال)
محمد محبی به‌عنوان یکی از سه مهاجم استقلال در بازی با فولاد بارها و بارها خط دفاعی تیم میهمان را آزار داد تا اینکه روی ضربه کرنر و پاس محمدحسین مرادمند گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. این سومین گل محمد محبی برای استقلال در فصل جاری بازی‌ها بود و به نظر می‌رسد با این روند این فصل آقای گل استقلال خواهد شد. محمد محبی به لطف بازی‌های خوب در هفته‌های اخیر به اردوی تیم ملی دعوت شد و این‌بار تلاش خواهد کرد با جلب نظر کارلوس کی‌روش در لیست نهایی تیم ملی جای گیرد و به نظر می‌رسد او به خوبی در مسیری که برای خود ترسیم کرده، حرکت می‌کند.

مهدی مومنی(ملوان انزلی)
مهاجم با تجربه انزلی‌چی‌ها از نیم‌فصل گذشته در لیگ یک به جمع بازیکنان ملوان اضافه شد و توانست کمکی زیادی برای صعود دوباره این تیم به لیگ برتر کند و هنوز هم تاثیرگذار است؛ نقشی مهم که درست برای رسیدن به اولین برد لیگ برتری ملوان هم ایفا شد. او در دقیقه ۶۰ بازی با صنعت نفت از پاس مجید عیدی نهایت استفاده را برد و از پشت محوطه جریمه به زیبایی دروازه مهمان را با شوت زیبا به طاق دروازه باز کرد تا گل دوم ملوان را به ثمر رسانده باشد. با این گل، در نهایت شاگردان مازیار زارع برنده بازی شدند و ضمن رسیدن به اولین برد لیگ برتری از قعر جدول فاصله گرفته و بالای سر صنعت نفت قرار گرفتند تا گل مومنی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

کی‌روش استنلی(گل‌گهر)
اگرچه خیلی دیر اما بالاخره در هفته هشتم استنلی کی‌روش موفق به گلزنی شد و توانست در جریان پیروزی ۵ بر صفر تیمش زننده گل پنجم گل‌گهر با شوتی از راه دور لقب بگیرد که البته اگر اشتباه جلالی‌راد نبود بعید به نظر می‌رسید وارد دروازه شود. با این حال کی‌روش که به دلیل عدم رضایت امیر قلعه‌نویی از روی نیمکت کار را آغاز کرده و جای خود را به امیر شهیم در ترکیب اصلی داده بود، روی گل سوم مسابقه اثری انکار ناپذیر داشت و با ضربه سر خود از میانه میدان محمد خدابنده‌لو را در موقعیت گلزنی قرار داد. در مجموع ثبت یک گل و ارسال یک پاس گل در ۳۶ دقیقه حضور مقابل نفت مسجدسلیمان موجب شد تا این مهاجم برزیلی مورد علاقه قلعه‌نویی در ترکیب تیم منتخب هفته‌ای قرار بگیرد که درخشان‌ترین پیروزی فصل تا پایان هفته هشتم به نام آبی‌پوشان سیرجانی با شکست شاگردان مهاجری در مسجد سلیمان ثبت شد.

 

 

منبع ورزش سه

  • منبع خبر : ورزش سه