تیم هندبال بشیرتلفیق تلاش و استفاده از ظرفیت هندبال در قوچان
تیم هندبال بشیرتلفیق تلاش و استفاده از ظرفیت هندبال در قوچان
قهرمانی تیم هندبال بشیر قوچان و صعود این تیم به لیگ دسته اول کشور فرصتی فراهم کرد تا با رییس هیات هندبال این شهرستان به گفت و گو بنشینیم

مجید خروشی-
رییس هیات هندبال قوچان با اشاره به این که قهرمانی تیم بشیر هندبال قوچان، تلفیق تلاش و استفاده از ظرفیت هندبال این شهرستان است. گفت:کسب مقام قهرمانی تیم هندبال بشیر قوچان در مسابقات دسته دو کشور و کسب مجوز حضور در دسته یک باشگاه های کشور را نیز به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حمایت مسوولان و مدیران راه صعود و پیشرفت هندبال در شهرستان ها همار شود.
حمیدرضا عبداللهی مقدم که از پیشکسوتان هندبال و رییس هیات این ورزش در قوچان است با اشاره به فعالیت حدود ۴ ماه اش در این هیات، اظهار کرد: با توجه به سالها فعالیتم در رشته هندبال و شناخت کافی از فعالیت هندبالیست های قوچانی، سعی کردم در اولین گام از هندبالیست های تحصیلکرده و استادان دانشگاه دعوت کنم تا در این هیات حضور یافته و در نتیجه هیاتی قوی و منسجم در قوچان فعال شود.
وی ادامه داد: هدف از ابتدای فعالیت در هیات هندبال قوچان ایجاد یک ویترین زیبا برای فعالیت های آتی بود تا خانواده ها انگیزه پیدا کنند فرزندان خود را به سوی هندبال هدایت کرده، این مهم به تقویت پایه های هندبال در این شهرستان کمک کند.
رییس هیات هندبال قوچان از ثبت نام تیم این شهرستان در مسابقات دسته دو باشگاه های کشور با هماهنگی فدراسیون و هیات استان خبر داد و افزود: سعی کردیم بازیکنان، مربی و کادر فنی را در قالب دعوت از جامعه فعال هندبال قوچان که در تیم های استان های دیگر بودند، تیمی تشکیل شود که بتواند با تیم های رقیب خود در مسابقات دسته دو باشگاه های کشور رقابت کند.
عبداللهی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه در سال گذشته در این مسابقات حدود۲۰ تیم حضور داشت و امسال ۷ تیم در این رقابت ها حضور داشتند اما هر کدام از این تیم ها بازیکنان برتر خود را همراه داشتند و از این رو سطح رقابت بسیار بالا بود.
وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود کسب نتیجه مساوی در نخستین دیدار، تیم هندبال بشیر قوچان توانست با کسب پیروزی در بازی های دیگر هم قهرمان این رقابت ها شود، هم مجوز حضور در مسابقات دسته یک باشگاه ها را کسب کند و هم تنها تیمی باشد که بدون شکست به مرحله پایانی راه یابد.
رییس هیات هندبال قوچان با اشاره به اینکه سرمربی این تیم علاوه بر اینکه ۱۵ سال عضو تیم ملی بود، جزء ۷ هندبالیست برتر آسیا بود، اضافه کرد: تیم بشیر هندبال با اینکه اولین بار بود حضور در این مسابقات را تجربه می کرد اما رفتار حرفه ای داشت، به طوری که تیم های پزشکی، پشتیبانی، فنی و … را همراه خود داشت و مانند یک تیم حرفه ای در این رقابت ها حاضر شد.
عبداللهی مقدم افزود: این تیم با کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان هزینه در مقابل تیم هایی پیروز شد که بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده بودند.
وی یاداور شد: ۵۰ میلیون تومان کمک خیرین و بخشی هزینه ها توسط خود تیم انجام شد، همچنین، دکتر علیزاده رییس محترم به تیم کمک مالی داشتند و زمینه کمک کارخانه در قوچان را در حد ۲۵ میلیون تومان فراهم کردند، متاسفانه مسوولان شهرستان هیچ حمایت مالی از این تیم نکردند.