جام بسکتبال به خانه‌اش رفت
جام بسکتبال به خانه‌اش رفت
تیم ملی بسکتبال امریکا در مسابقات المپیک توکیو با غلبه بر فرانسه برای شانزدهمین بار قهرمان المپیک شد.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم ملی بسکتبال امریکا در یک مسابقه جذاب و دیدنی از سد فرانسه گذشت و قهرمان المپیک توکیو شد.

در این بازی که در سالن “سایتاما سوپر آره نا” انجام شد، آمریکایی‌ها موفق شدند حریف خود را 87 بر 82 از پیش رو بردارند و به شانزدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کنند. و فرانسوای ها برای سومین بار در تاریخ حضورشان در مسابقه نهایی المپیک ناکام ماندند و به مدال نقره بسنده کردند.

این در حالی بود که فرانسوی‌ها در دو کوارتر پایانی این مسابقه تلاش زیادی کردند تا اختلاف امتیازی با حریف را به حداقل برسانند و تا حدی هم در این راه موفق بودند ولی در مقاطع پایانی کوارتر چهارم با بی‌دقتی در پرتاب‌های بعضا دو امتیازی، ناکام ماندند.

آمریکایی‌ها با اتکا بر کاپیتان باارزش خودشان کوین دورانت هر بار که فرانسه به جبران امتیازات امیدوار می‌شد با چند پرتاب منطقه‌ای بازهم فاصله را حفظ می‌کردند و در کل می‌توان گفت ستارگان NBA کار سختی را برای قهرمانی در المپیک  در دیدار نهایی نداشتند.

این دو تیم در مرحله مقدمانی در گروه A همان گروهی که تیم ملی ایران نیز در آن حضور داشت، به مصاف هم رفته بودند که در آن دیدار فرانسه موفق شده بود امریکا را شکست دهد، اما همه کارشناسان علی‌رغم این شکست بازهم آمریکا را بخت نخست قهرمانی می‌دانستند.

در این بازی “کوین دورانت” ستاره این مسابقات و باشگاه “بروکلین نتس” در این بازی با کسب 29 امتیاز و 6 ریباند، بهترین بازیکن آمریکا و زمین بود و به‌احتمال‌زیاد به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته می‌شود البته “لوکا دونچیچ” از اسلوونی هم از بخت زیادی برای کسب این عنوان برخوردار است.

گفتنی است در دیدار رده‌بندی هم اسلوونی به مصاف استرالیا می‌رود.

  • منبع خبر : ورزش سه