جانشینان وزیر ورزش مشخص شدند
جانشینان وزیر ورزش مشخص شدند
هر چند رئیس جمهور هنوز به طور رسمی با استعفای «حمید سجادی» موافقت نکرده است

به گزارش حاشیه ورزش پیش بینی ها در مورد عمر مدیریت حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان درست از آب درآمد و «آقای دونده» نتوانست این بار به خط پایان برسد و قبل از پایان دوره چهار ساله اش صندلی وزارت را ترک کرد.

وزیر ورزش و جوانان که در ماه های اخیر با فشار زیادی از سوی نمایندگان مجلس و منتقدانش برای کناره گیری مواجه بود، بالاخره هفته گذشته تایید کرد که گزارشی از وضعیت خود را به ابراهیمی رئیسی ارائه کرده و منتظر تصمیم نهایی او برای رفتن از وزارت ورزش است.

حمید سجادی که به عنوان یک چهره ورزشی نتوانست از اهالی ورزش نمره قبولی بگیرد و چندین بار از مجلس کارت زرد دریافت کرد، باید چند ماه قبل از برگزاری بازیهای آسیایی که یکی از مهمترین رویدادهای پیش روی ورزش ایران است، مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کند.

این که چه کسی سرپرست وزارت ورزش می شود هنوز مشخص نیست چرا که برخی گزینه ها در تلاش برای جلب نظر مثبت رئیس جمهور هستند تا بتوانند جانشین حمید سجادی شوند. در این میان برخی گزینه ها به طور مستقیم تلاش می کنند و برخی هم دوستان و نزدیکان با نفوذ خود را واسطه کرده اند تا نظر ابراهیم رئیسی را جلب کنند.

از چند ماه قبل و زمانی که زمزمه های رفتن حمید سجادی مطرح بود، نام گزینه های پرتعدادی برای جانشینی وی مطرح شد که بعد از اعلام استعفای شفاهی او نام این افراد پررنگ تر دیده می شود. کیومرث هاشمی یکی از مدیران باسابقه ورزش کشور که معاونت سازمان تربیت بدنی و ریاست کمیته ملی المپیک را در کارنامه دارد، از گزینه هایی است که برای حضور در وزارت ورزش و جوانان مطرح است.

محمد پولادگر معاون فعلی ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از این گزینه هاست که بی میل نیست جای حمید سجادی را بگیرد. نزدیکان او در تلاش برای جلب رضایت رئیس جمهور هستند اما او هم مثل سایرین صرفا یک گزینه است.

محمد آخوندی عضو فعلی شورای شهر تهران و مدیرکل سابق اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش دیگر گزینه حضور در این وزارتخانه است. محسن منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری یکی از اصلی ترین گزینه هایی بود که از او به عنوان جانشین حمید سجادی نام برده می شد اما برای حضور وی در این مسئولیت مخالفت هایی صورت گرفته و شانس سرپرست شدنش به حداقل رسیده است. در این مورد گفته می شود سردار سیدمحمد حاج آقا میر رئیس سابق سازمان ورزش شهرداری تهران که از نزدیکان محمدباقر قالیباف هم هست، به جمع گزینه های حضور در وزارت ورزش اضافه شده است.

همه این گزینه ها در شرایطی برای حضور در وزارت ورزش مطرح شده اند که حمید سجادی همچنان در مسئولیت خود حضور دارد و برای تعیین تکلیف نهایی اش منتظر تصمیم سیدابراهیم رئیسی است

منبع:خبرورزشی 

  • منبع خبر : خبرورزشی