جا مانده‌های ایرانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
جا مانده‌های ایرانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
کارلوس کی‌روش در انتخابی بحث برانگیز ۲۵ بازیکن را به جام جهانی برد و فرصت حضور در جام جهانی را از یک بازیکن ایرانی گرفت و در این بین بازیکنان سرشناس و نسبتا آماده‌ای از لیست کی‌روش خط خوردند.

 

 

به گزارش حاشیه ورزش 

 

پدرام خسروشاهی – تیم ملی فوتبال ایران با ۲۵ بازیکن راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد که به علت انتخاب یک بازیکن کمتر نسبت به حد نصاب تعیین شده از سوی فیفا، سوالات زیادی برای اذهان عمومی به وجود آمده است. هنوز مشخص نیست چرا کارلوس کی‌روش یک بازیکن کمتر نسبت به سایر تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی انتخاب کرده است!

اگر چه در جام جهانی فرصت حضور در میدان به همه بازیکنان نمی‌رسد اما تیم‌های ملی همیشه از تمام ظرفیت خود برای انتخاب بازیکنان استفاده می‌کنند. موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ که تیم‌ها قادر به انتخاب ۲۳ بازیکن بودند، کی‌روش ۲۳ بازیکن اصلی و یک بازیکن رزرو را با خود به جام جهانی می‌برد.

علاوه بر این، انتخاب چهار دروازه‌بان برای جام جهانی برخلاف تمام تیم‌های ملی حاضر در مسابقات به جز سوییس و تونس، سوالاتی برای برای اهالی فوتبال به وجود آورده است.

همچنین با مصدومیت امید ابراهیمی به عنوان یکی از ملی‌پوشانی که احتمالا در صورت آمادگی می‌توانست در جام جهانی به میدان برود، اینطور تصور می‌شد که حضور یکی از هافبک‌های دفاعی به جای او مسجل شده است.

در کنار این مسایل، کی‌روش طی روزهای گذشته چندین بازیکن را بعد از حضور مستمر در تمرینات تیم ملی کنار گذاشت و در نهایت تیم‌ملی با یک بازیکن کمتر راهی جام جهانی شد.

در اردوهای اخیر بازیکنانی مانند نورافکن، سرلک، فلاح، اخباری، محبی، حردانی، مهدی‌پور، سهرابیان و خدابنده‌لو در تمرینات حضور داشتند و این گمان می‌رفت که سرمربی تیم ملی نیم‌نگاهی هم به عملکرد لژیونرهایی مانند حسین‌زاده، زاهدی و علیپور داشته باشد.

  • نویسنده : پدرام خسروشاهی