جدول مدالی پارالمپیک 2020
جدول مدالی پارالمپیک 2020

ایران در جدول مدالی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و یک برنز در رده چهاردهم قرار دارد. به گزارش حاشیه ورزش، در ششمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو امیر خسروانی در دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا  و سامان رضی در وزنه‌برداری موفق به کسب مدال برنز شدند تا ایران […]

ایران در جدول مدالی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و یک برنز در رده چهاردهم قرار دارد.

به گزارش حاشیه ورزش، در ششمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو امیر خسروانی در دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا  و سامان رضی در وزنه‌برداری موفق به کسب مدال برنز شدند تا ایران در جدول مدالی بازی‌ها دو پله صعود کند. اکنون ایران با چهار مدال طلا، چهار نقره و یک برنز در جدول مدالی در رده چهاردهم قرار دارد.

تاکنون روح الله رستمی در وزنه‌برداری، وحید نوری و خیرالله زاده در جودو و امیر خسروانی در دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا شده‌اند.

امان‌الله پاپی و علیرضا مختاری در دوومیدانی و امیر جعفری و مصلحی فرد در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

شانزدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک توکیو از روز سه شنبه دوم شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد. کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۶۲ ورزشکار و ۲۱ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی پاراوزنه برداری، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراکانو، پاراجودو و پاراتیراندازی حضور دارد.

*جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو: (آخرین بروزرسانی دوشنبه ساعت ۷:۰۰)

(جدول روزانه در ساعت های ۹ – ۱۲ – ۱۵ و ۱۸ بروز می‌شود.)

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع
۱ چین ۴۷ ۳۰ ۲۹ ۱۰۶
۲ بریتانیا ۲۴ ۱۹ ۱۹ ۶۲
۳ آمریکا ۱۵ ۱۷ ۹ ۴۱
۴ کمیته المپیک روسیه ۱۵ ۱۰ ۲۸ ۵۳
۵ اوکراین ۱۱۱ ۲۳ ۱۲ ۴۶
۶ برزیل ۱۱ ۵ ۱۵ ۳۱
۷ آذربایجان ۹ ۰ ۴ ۱۳
۸ استرالیا ۸ ۱۶ ۱۳ ۳۷
۹ ایتالیا ۸ ۱۰ ۹ ۲۷
۱۰ هلند ۷ ۷ ۵ ۱۹
۱۱
۱۴ ایران ۴ ۴ ۱ ۹