جدول ۲ گزینه صعود به لیگ برتر جدا می‌شود
جدول ۲ گزینه صعود به لیگ برتر جدا می‌شود
سرنوشت دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر فوتسال فردا پنج‌شنبه مشخص می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش

رقابت‌های هفته دهم و پایانی مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول فوتسال ایران فردا، پنج‌شنبه، با انجام سه دیدار همزمان پیگیری می‌شود و تیم شهرداری ساوه که قهرمانی و صعودش به لیگ برتر را قطعی کرده، به مصاف تیم رده چهارمی نفت امیدیه خواهد رفت که حریف آنها، امیدی برای قرار گرفتن در رده دوم جدول و راهیابی از لیگ یک ندارد.

اما دو مسابقه دیگر برای تعیین دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر فوتسال سرنوشت‌ساز خواهد بود و در حالی که تیم‌های آلومینیوم و سبحان فلز گرمسار در امتیاز ۱۵ با یکدیگر برابر هستند، اما برتری دو تیم موجب راهیابی اراکی‌ها به لیگ برتر (بخاطر موفقیت در دیدار رودررو) خواهد شد.

احسان کامیانی، دبیر سازمان لیگ فوتسال در گفت‌وگو با “ورزش سه”، ضمن تایید این موضوع عنوان کرد: در صورتی که امتیازها در جدول مرحله گروهی پلی‌آف با یکدیگر برابر شوند و تیم‌های آلومینیوم و سبحان فلز امتیازهای مساوی داشته باشند، از جدول ۶ تیمی خارج خواهند شد و طبق قانون، یک جدول مجزا برای این دو تیم در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: اگر بین این دو تیم (آلومینیوم و سبحان فلز) یک جدول مجزا داشته باشیم، باز هم با توجه به برتری هر دو تیم در یک مسابقه، هر دو ۳ امتیازی هستند که در مرحله بعد، تفاضل گل آنها در همین جدولِ دو تیمی در نظر گرفته می‌شود.

دبیر سازمان لیگ فوتسال یادآور شد: تیم آلومینیوم در دیدار رفت مقابل سبحان فلز به پیروزی ۳ بر یک دست پیدا کرد ولی در مسابقه برگشت، نماینده گرمسار توانست به برتری یک بر صفر برسد که بنابراین تفاضل آلومینیوم بهتر خواهد بود و بنابراین، نماینده فوتسال اراک به لیگ برتر صعود می‌کند.

کامیانی یادآور شد: در صورتی که تیم سبحان فلز می‌توانست با اختلاف دو گل بازی برگشت مقابل آلومینیوم را برنده شود، امتیاز و تفاضل گل تیم‌ها نیز برابر می‌شد که در این‌صورت، گل زده در خانه حریف را محاسبه می‌کردیم، اما در حال حاضر چنین اتفاقی نخواهد افتاد چون تفاضل گل نماینده اراک در تقابل رودررو بهتر است.