جریمه چاقوکش‌ها، یحیی و استعفا، نکونام
جریمه چاقوکش‌ها، یحیی و استعفا، نکونام
ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

حاشیه ورزش :کارلو آنچلوتی درباره رد پیشنهاد برزیل و ماندنش در رئال مادرید توضیح داد.در حالی که گفته شده بود کارلو آنچلوتی با فدراسیون فوتبال برزیل برای هدایت سلسائو به توافق رسیده است ولی با اعلام فلورنتینو پرس قرارداد این مربی با پرافتخارترین تیم اروپا تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.  کارلو آنچلوتی درباره دلیلش برای تمدید قرارداد با رئال‌ مادرید و رد پیشنهاد برزیل گفت: همه درباره جزئیات پیشنهاد برزیل به من خبر دارند و مدیران رئال می‌دانند که با رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل، صحبت کردم و از او به خاطر علاقه‌اش به من تشکر می‌کنم. باعث افتخار من بود اما همه چیز به شرایط رئال مادرید بستگی داشت. این برای همه روشن بود. در نهایت همه چیز همان طور که می‌خواستم پیش رفت و ماندم.

آیین‌نامه‌های مجوز باشگاهی تصویب شد

آیین‌نامه‌های مجوز باشگاهی به تصویب اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.با اعلام کمیته صدور مجوز، آیین‌نامه‌های مجوز باشگاهی به تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

سرد و بی‌روح در اصفهان

تقابل دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان برنده نداشت.در یکی از دو دیدار پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال ذوب‌آهن در نقش جهان میزبان گل‌گهر سیرجان بود که تقابل حساس دو تیم برنده نداشت و شاگردان ربیعی و اوزونیدیس به تساوی بدون گل رضایت دادند. با این نتیجه و در پایان نیم‌فصل اول، ذوب‌آهن با ۲۵ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و گل‌گهر سیرجان نیز با ۲۳ امتیاز در رده هفتم جای گرفت.

حدادی در جمع برترین‌های تاریخ بسکتبال آسیا

وب‌ سایت‌ آسیابسکت حامد حدادی را سومین بازیکن بزرگ تاریخ بسکتبال آسیا معرفی کرد.وب‌سایت آسیا بسکت در گزارشی به معرفی برترین بازیکنان تاریخ بسکتبال قاره آسیا پرداخته است که در بین اسامی معرفی شده، نام حامد حدادی فوق ستاره بسکتبال ایران نیز دیده می‌شود.

خدا نگهدار شما هم باشد آقای گل‌محمدی!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای هفتمین بار در ۴ سالی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، استعفا کرد.بعد از تساوی پرسپولیس برابر مس رفسنجان که با عملکرد ضعیف سرخپوشان همراه بود، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری به جای تحلیل مسائل فنی تیمش و قبول مشکلات تاکتیکی، برای چندمین بار به بهانه‌های تکراری روی آورد و در آخر هم برای هفتمین بار در چهار سال اخیر، اعلام کرد که تمایلی به همکاری با پرسپولیس ندارد؛ نکته‌ای که از بس در چند سال اخیر تکرار شده بعید است هواداران پرسپولیس این بار هم آن را باور کنند.

اعلام رای نهایی پرونده چاقوکشی در فوتبال ایران

کمیته استیناف رای نهایی خود را درمورد پرونده دیدار تیم‌های امید گل‌گهر و فجرسپاسی صادر کرد.

نکونام پیگیر قرارداد دستیار سکونشین‌اش

سرمربی استقلال از مسئولان این باشگاه خواست پیش از شروع نیم‌فصل دوم قرارداد دستیار اسپانیایی‌اش را هر چه زودتر تنظیم و ثبت کنند.با وجود سپری‌شدن نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال، هنوز قرارداد یوسو سسما، مربی اسپانیایی استقلال، در سازمان لیگ به ثبت نرسیده است و او یک نیم‌فصل تمام از روی سکوها در کادر فنی آبی‌پوشان حضور داشت!

جریمه دلاری ژیمناستیک ایران برای مسابقات سهمیه المپیک

فدراسیون ژیمناستیک در حال پیگیری ثبت نام ژیمناست‌ها برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک است اما گفته می‌شود برای این دیرکرد باید جریمه پرداخت کند.ژیمناستیک ایران به عنوان رشته مادر و پر مدال در یکی دو سال اخیر روزهای خوبی را سپری نکرده و در بلاتکلیفی بوده است. همین بلاتکلیفی‌ها سبب شده تا اکنون ثبت نام ژیمناست‌ها برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس با مشکلاتی روبه رو باشد.

سایه حواشی بر سر شمشیربازی

تیم ملی شمشیربازی سابر همچنان درگیر حواشی عجیب است و در تازه‌ترین اتفاق سرمربی تیم ملی از سمت خود کناره گیری کرد.  تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در آستانه گرفتن سهمیه تیمی المپیک پاریس با یک اتفاق عجیب روبرو شد و به نظر نمی‌رسد فعلا رنگ آرامش را ببیند.

کارلسن اول و مقصودلو ۱۵ جهان

در جدیدترین رنکینگ منتشرشده از سوی فدراسیون جهانی، مرد شماره یک شطرنج ایران در رده ۱۵ دنیا قرار دارد.در جدیدترین رنکنیگ منتشرشده فدراسیون جهانی شطرنج، مگنوس کارلسن در بخش استاندارد با ریتینگ ۲۸۳۰ در رده نخست دنیا ایستاده است.  فابیو کاروانای آمریکایی با ریتینگ ۲۸۰۴ در رده دوم دنیا و هیکارا ناکامورا دیگر ملی‌پوش شطرنج‌باز آمریکا با ریتینگ  ۲۷۸۸ در رده سوم جهان قرار دارد.

آبروی وزنه‌برداری ایران را در المپیک پاریس می‌خرم

نایب قهرمان المپیک توکیو گفت: مطمئن باشید در المپیک وزنه‌هایی می‌زنم که آبروی وزنه‌برداری را بخرم و برای گرفتن دومین مدال المپیک به پاریس می‌روم.علی داودی درباره‌ی اینکه با توجه به قطعی شدن سهمیه المپیک پاریس از چه زمانی قرار است افزایش رکورد داشته باشد؟ بیان کرد: در حال حاضر منتظرم قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند رد شوند. مطمئن باشید در المپیک وزنه‌هایی می‌زنم که آبروی وزنه‌برداری ایران را همانند گذشته بخرم. مطمئنا با تمام قوا  برای گرفتن دومین مدال المپیک می‌روم. اگر رنگ آن مدال از المپیک قبلی بهتر نباشد، بدتر هم نیست.

  • منبع خبر : ایسنا