جلوگیری از حضور ایران در تور والیبال ساحلی تایلند
جلوگیری از حضور ایران در تور والیبال ساحلی تایلند
با سخت‌گیری ناظر فنی تور آزاد ساحلی سامیلا به‌رغم اعلام سیدبندی، از شرکت تیم‌های ملی ساحلی ایران در این مسابقات جلوگیری شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، بیست و یکمین دوره تور آزاد والیبال ساحلی سامیلا از ۳۰ شهریور تا سوم مهرماه در شهر سانخولای تایلند برگزار می‌شود.

بر این اساس کمیته ساحلی فدراسیون با برگزاری یک کمپ آمادگی در زمین‌های ساحلی فدراسیون والیبال دو تیم به این رقابت‌ها اعزام کرد و ساحلی بازان کشورمان روز گذشته وارد محل برگزاری مسابقات شدند و صبح امروز از سوی کمیته برگزاری مسابقات دو تیم ایران در جدول اصلی قرار گرفتند اما پس از مدتی کریستادا پاناسری عضو و مسئول هماهنگی کمیته ساحلی کنفدراسیون آسیا و رئیس کمیته فنی تور سامیلا به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد که به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون تایلند با رئیس کمیته ساحلی آسیا و مسئولین برگزاری مسابقات درخصوص دریافت تاییدیه حضور تیم‌های ایران در این رقابت‌ها، ایرانی‌ها امکان شرکت در این مسابقات را ندارند.

ناظر فنی تور آزاد سامیلا این موضوع را اشتباه تایلندی‌ها دانست و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال به صورت رسمی عذرخواهی و اعلام کرد که تمامی هزینه‌های رفت و آمد و اقامت تیم‌های والیبال ساحلی از سوی فدراسیون والیبال تایلند پرداخت می‌گردد و در این مدت ساحلی بازان ایران می‌توانند کمپ تمرینی در سانخوالا داشته باشند.

این درحالی بود که فدراسیون ایران مدعی است که تیم ایران از ابتدا قصد حضور در این مسابقات را نداشت اما به درخواست تایلند و کنفدراسیون والیبال آسیا بعد از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام درخواست داد و میزبان قول داده بود که مشکلی برای حضور نمایندگان ایران بوجود نیاید.

گفتنی است که کنفدراسیون والیبال آسیا سیدبندی ۳۰ تیم‌ شرکت کننده در جدول اصلی این مسابقات را صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور) اعلام کرده بود و تیم ملی الف ساحلی ایران (بهمن سالمی – آرش وکیلی) با ۲۴۰۰ امتیاز در سید چهارم قرار داشت. همچنین تیم ملی ب ساحلی ایران (حامد میرزاعلی – علیرضا آقاجانی) با ۱۴۶۵ امتیاز در سید هشتم قرار گرفت.

لازم به ذکر است که تیم‌های ملی لائوس نیز به همین دلیل از این رقابت‌ها کنار گذاشته شدند.