جمالپور: مسئولان خوزستان از کشتی حمایت کنند
جمالپور: مسئولان خوزستان از کشتی حمایت کنند
رییس هیات کشتی استان خوزستان تاکید کرد: با وجود منابع مالی بسیار ناچیز هیات کشتی خوزستان سعی داریم دغدغه‌های ملی پوشان را برطرف کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش

رمضان جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل تعویق رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد در ماهشهر خوزستان، اظهار کرد: در صدد آن بودیم تا رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد را به بهترین شکل ممکن در ماهشهر برگزار کنیم و کاملا نیز آماده میزبانی این مسابقات در موعد مقرر بودیم اما با وجود اقدامات انجام شده توسط هیات کشتی استان و شهرستان ماهشهر، با حضور پیدا نکردن تیم‌های خارجی در این مسابقات مواجه شدیم. به همین دلیل نیز فدراسیون کشتی به ما پیشنهاد داد تا این رقابت‌ها به تاریخ دیگری موکول شود.

رئیس هیات کشتی خوزستان درباره زمان برگزاری این مسابقات در سال آینده، گفت: طبق صحبت‌های انجام شده این مسابقات به احتمال فراوان اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

او هم‌چنین درباره عملکرد هیات کشتی استان خورستان طی یک سال گذشته گفت: بنده و همکارانم در هیات کشتی استان و هیات‌های شهرستانی با همراهی پیشکسوتان و مربیان سازنده استان تمام تلاش‌مان را به کار بردیم تا با برگزاری رقابت‌های متعدد استانی، چند جانبه کشوری و میزبانی از مسابقات لیگ و مسابقات بین‌المللی کشتی را در استان زنده نگه داریم که خوشبختانه این اقدامات باعث روند رو به رشد کشتی در استان شد. در نهایت این اقدامات منجر به درخشش تمامی تیم‌های کشتی فرنگی استان در رقابت‌های قهرمانی کشور شد و هم‌چنین رتبه هیات کشتی استان خوزستان از جایگاه نهم به رتبه سوم در بین هیات‌های کشتی سراسر کشور شد و هیات کشتی به عنوان پر مدال‌ترین هیات در بین ۴۷ هیات ورزشی استان خوزستان انتخاب شد. ما تقریبا از ابتدای سال هر هفته یک رویداد استانی را میزبانی کردیم و سعی داشتیم به فدراسیون کشتی نیز در بحث میزبانی‌ها کمک کنیم.

جمالپور افزود: این اقدامات در نهایت به سود کشتی کشور و تیم‌های ملی شد و بیش از نیمی از ترکیب تیم‌های ملی کشتی فرنگی از کشتی‌گیران خوزستان تشکیل شده است. هدف ما کمک به کشتی کشور در میادین بین‌المللی است و امیدوارم با حمایت‌های صورت گرفته و برنامه‌های در دست اقدام شاهد موفقیت کشتی گیران خوزستانی در مسابقات جهانی و المپیک باشیم.

رئیس هیات کشتی استان خوزستان هم‌چنین به اقدامات انجام شده در کشتی آزاد اشاره کرد و گفت: در استان کلاس‌های دانش‌افزایی برای مربیان‌مان برگزار کردیم که این امر به ارتقاء سطح دانش مربیان استان در کشتی آزاد بسیار کمک کرد و هم‌چنین تلاش کردیم تا با برگزاری مسابقات در قالب‌های مختلف به رشد و پویایی کشتی آزاد نیز کمک کنیم

وی درباره برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در استان و کلاس‌های مربیگری و داوری افزود: در تلاش هستیم در ابتدای سال آینده میزبان اردوهای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در استان باشیم. درباره مساله دوره‌های مربیگری هم در کشتی بانوان و هم آقایان موفق شدیم دوره‌های مربیگری را برگزار کنیم و هم‌چنین تا پایان سال نیز کلاس داوری درجه ۳ را در استان میزبانی خواهیم کرد.

جمالپور در پایان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای کمک‌های مالی از ملی‌پوشان شاخص خوزستان در کشتی فرنگی دارید؟ گفت: منابع مالی هیات کشتی خوزستان محدود است و واقعیت این است که مسئولان خوزستان باید حمایت‌های بیش‌تری از کشتی فرنگی خوزستان به عنوان قطب اصلی این رشته در ایران داشته باشند. هیات‌ها بودجه مشخصی ندارند و کمک‌های مالی به هیات‌ها نیز بسیار ناچیز است. بنده از زمانی که قبول مسئولیت کردم از قهرمانان استان حمایت‌های لازم را انجام دادم اما قطعا در مسیر قهرمانی قهرمانان ارزنده استان از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد و تا حد توان بیش‌ترین حمایت را برای رفع دغدغه کشتی‌گیران شاخص استان خواهیم داشت.