جمشیدیان: ثبات سپاهان به این تیم کمک می‌کند/ دورنمای آن‌ها بسیار روشن است
جمشیدیان: ثبات سپاهان به این تیم کمک می‌کند/ دورنمای آن‌ها بسیار روشن است
بازیکن سابق سپاهان می‌گوید دورنمای سپاهان بسیار روشن است و با این شرایط بعید است تیمی به غیر از تیم‌های برتر لیگ بیستم در لیگ پیش رو مدعی باشند.

به گزارش حاشیه ورزش احمد جمشیدیان درباره ورودی و خروجی سپاهان در فصل نقل و انتقالاتی اظهار کرد: سپاهان برنامه خودش را برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های قهرمانی از دو سه فصل پیش شروع کرد و دیدید که محرم در ابتدای فصل هم ۸۰ درصد ترکیب تیم را حفظ کرد و ثباتی که تیم‌ها برای موفقیت نیاز دارند را از خودش نشان داد. به هر حال جدایی سه چهار بازیکن سپاهان در پایان این فصل اجتناب ناپذیر بود و سپاهان نمی‌توانست کاری را انجام دهد.

او ادامه داد: دو سه بازیکن دیگر هم نیازی به بودن‌شان نبود و آن‌ها هم از تیم جدا شدند. در مجموع سپاهان با رویکرد حفظ شاکله فصل گذشته وارد نقل و انتقالات شد که منطقی ترین نوع ورود به بازار نقل‌و انتقالات بود. وقتی کیفیت و شرایط تیم خوب است، دیگر سعی نمی‌شود تغییرات زیادی اتفاق بیفتد. سپاهان با این سیاست دارد پیش می‌رود و جایگزین‌های نیازمند، محبی و کی‌روش استنلی دارند به تیم اضافه می‌شود. سپاهان در کنار این خریدها نقاطی از تیم را تقویت می‌کند چون باید در سه جام بازی کنند و کار راحتی پیش رو نخواهند داشت.

بازیکن سابق سپاهان با بیان این‌که نفرات جذب شده تاکنون امتحان خودشان را در فوتبال ایران پس داده‌اند، گفت: فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو در تیم‌های خوب بازی کرده و سابقه بازی در تیم‌ها و لیگ‌های مختلف را دارند اما در خط دروازه گزینه‌های زیادی نداشتند و فعلا میرزازاد آمده که پدیده لیگ ایران در درون دروازه است و امیدوارند تا مثل پیام نیازمند تبدیل به یک ستاره شود. خط دفاع تغییری نداشته و در خط هافبک هم اگر سروش رفیعی حفظ شود شرایط بهتر خواهد شد. بیشترین تغییرات در خط حمله بوده که چند بازیکن جایگزین شده‌اند.

او درباره استفاده سپاهان از بازیکنان آکادمی‌اش بیان کرد: این انتقال‌ها در تمام تیم‌های بزرگ دنیا اتفاق می‌افتد و سال گذشته هم در ایران چنین کاری انجام شد. سپاهان هم در سال‌های گذشته همواره در پایه‌هایش پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و امیدواریم رویکردی باشد که بیایند و از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر خیلی از بازیکنانی که در پایه‌های سپاهان حضور داشتند، اکنون با قراردادهای میلیاردی درلیگ برتر بازی می‌کنند. آخری‌اش همین رضا دهقانی بود که حاصل زحمات مربیان پایه سپاهان است. پارسال یاسین سلمانی معرفی شد و سپاهان می‌تواند هر سال از چنین بازیکنان استعدادی را به فوتبال معرفی کند.

جمشیدیان اضافه کرد: مهمترین کاری که آقای ساکت دارد انجام می‌دهد، قراردادهای بلند مدت است و بیشترین ضعف فوتبال ایران بستن قراردادهای یک ساله است که بسیار دست باشگاه‌ها را برای تمدید سخت می‌کند. بازیکنی که امروز به سپاهان می‌آیند قراردادی چند ساله می‌بندند و این ثبات بسیار به سپاهان کمک می‌کند. دور نمای سپاهان بسیار روشن است و با این شرایط بعید است تیمی به غیر از تیم‌های برتر لیگ بیستم در لیگ پیش رو مدعی باشند اما به هر حال به جز پرسپولیس، سپاهان و استقلال، تیمی مثل گل گهر هم سرمایه گذاری خوبی داشته و می‌خواهد به کسب سهمیه نزدیک شود.

انتهای پیام