جنجال ممنوع‌الخروجی یک زن در تیم ملی مادر بدون فرزندش نمی‌رود!
جنجال ممنوع‌الخروجی یک زن در تیم ملی مادر بدون فرزندش نمی‌رود!
ملی‌پوشان رویینگ ایران در حالی برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند که یکی از نفرات برجسته تیم بانوان، با یک مشکل جدی برای حضور در اردوی روسیه مواجه شده است.

به گزارش حاشیه ورزش مهسا جاورکه پس از تولد فرزندش، سال‌ها از رویینگ دور بود، بیش از یک سال است که دوباره به طور جدی به این رشته بازگشته و حالا هم جزو تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی به حساب می‌آید. در همین راستا قرار است که تیم ایران به جهت در اختیار داشتن یک پیست استاندارد (دوهزارمتری)، اردوی آمادگی خود را در روسیه پیگیری کند و جاور هم یکی از نفرات اعزامی به این اردو است. با توجه به اینکه دختر مهسا جاور هنوز خردسال است، فدراسیون موافقت کرد در این اردوی یک ماهه، فرزندش را هم به همراه داشته باشد اما به نظر می‌رسد جاور برای خروج فرزندش از کشور با مشکلی جدی روبه‌روست. مشکلی که به زندگی شخصی و حضانت فرزندش بازمی‌گردد که در اختیار پدرش است.

مشکل تکراری ممنوع‌الخروجی
مشکل ممنوع‌الخروجی برای ورزشکاران زن ایران اتفاق تازه‌ای نیست. کم نبوده‌اند ورزشکارانی که در بزنگاه سفرهای خارجی با مشکل ممنوع‌الخروجی مواجه شده‌اند و نتوانستند تیم‌های ملی را همراهی کنند.
البته که در ماجرای مهسا جاور بحث نه درباره خود او بلکه مربوط به دخترش است. دختری که اگرچه با او زندگی می‌کند اما از لحاظ قانونی با اجازه پدر اجازه دارد از کشور خارج شود. پدری که یکی از قهرمان‌های مطرح ورزشی و همسر سابق جاور است و حالا اینطور که به نظر می‌رسد، با سفر یک ماهه دخترش به روسیه برای همراهی مادر موافقت ندارد.

اعتراض علنی جاور
مهسا جاور روز گذشته در صفحه شخصی خود به شکل واضحی به این موضوع اشاره و از مشکل به وجود آمده گلایه کرده بود. او با اشاره به اینکه امکان خروج فرزندش از کشور را ندارد، اعلام کرده که در این شرایط نمی‌تواند همراه تیم ملی قایقرانی به اردوی یک ماهه در روسیه برود. اردویی که نقش بسزایی در آماده‌سازی او در مسیر بازی‌های آسیایی دارد و حالا او نمی‌تواند به همراه سایر نفرات در آن شرکت کند. پیش از این در ماجرای ممنوع‌الخروجی برخی ورزشکاران زن مانند زهرا نعمتی، مسئولان ورزش با پادرمیانی و حل موانع قانونی، مشکل این ورزشکاران را رفع کردند.

حالا باید دید آیا برای فرزند جاور هم چنین اقدامی انجام خواهد شد یا این ورزشکار از اردوی روسیه جا خواهد ماند؟

منبع : خبر ورزشی 

  • منبع خبر : خبر ورزشی