جنگندگی در والیبال باید افزایش یابد
جنگندگی در والیبال باید افزایش یابد
بهنام محمودی با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد تیم ملی والیبال در قهرمانی جهان، به شکست مقابل برزیل اشاره و بیان کرد: اگر جنگندگی و تلاش ژاپن را داشتیم، مطمئنم شرایط بهتر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی والیبال ایران شب گذشته (سه‌شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان مقابل برزیل سه بر صفر شکست خورد و با عملکردی نه چندان خوب از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بهنام محمودی در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد تیم ملی در دیدار با برزیل اشاره و بیان کرد: در قهرمانی جهان عملکرد ضعیفی داشتیم و توقعی که خود بازیکنان در لیگ ملت‌ها ایجاد کرده بودند در این مسابقات برآورده نشد. باید آسیب شناسی شود و کمک کنیم شرایط بهتری بوجود بیاید.

او در ادامه افزود: ست اول و دوم ضعیف کار کردیم اما در ست سوم مقداری راه افتادیم. برزیل هم خیلی خوب کار نکرد و اگر جنگندگی و تلاش ژاپن را داشتیم، مطمئنم شرایط بهتر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و نیاز به یک برنامه‌ریزی اساسی در والیبال داریم تا شرایط بهتر شود.

محمودی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه تیم ملی در قهرمانی جهان نسبت به لیگ ملت‌ها با ترکیب کامل‌تری حاضر شد اما عملکرد ضعیف‌تری داشت، گفت: آقای اسماعیل‌نژاد و آقای عبادی‌پور در لیگ ملت‌ها خیلی خوب بودند و آبروداری کردند. از آنجایی که آقای اسماعیل‌نژاد به تازگی به تیم ملی اضافه شده بود، برای مربیان دیگر جالب بود و خیلی از او شناخت نداشتند. طبیعی است هر چه تیم‌ها از بازیکنان شناخت داشته باشند، بیشتر مهارش می‌کنند. او بازیکن خوبی است و باید کمکش کنیم در کنار بازیکنان دیگر کار تیمی انجام بدهد و جنگنده شود.

ملی‌پوش سابق والیبال در واکنش به اینکه به نظر می‌رسید تیم ملی انگیزه کمتری نسبت به لیگ ملت‌ها داشت، بیان کرد: وقتی تیم را آنالیز می‌کنند و دست و پایش را می‌بندند، کار سخت می‌شود. از اولین بازی جهانی تا بازی دیشب خیلی خوب نبودیم. یک بحث فنی داریم که مورد نظر کارشناسان است و بحث دیگر احساسی و طلب مردم از تیم ملی است، ما در این دو بخش توقعات را برآورده نکردیم. از نظر فنی نوسان زیادی داشتیم که باید آسیب‌شناسی کنیم.

محمودی در پایان گفت: برای والیبال آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم یک دگرگونی در والیبال انجام شود. تفکرات مدیریتی باید تغییر کند، برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی خوبی انجام شود. ما در سال‌های گذشته نوسان داشته‌ایم و امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب والیبال کشور را ارتقاء بدهیم.