جنگ مارکا و اوجوگو بر سر طارمی و الهلال!
جنگ مارکا و اوجوگو بر سر طارمی و الهلال!
سردبیر مارکا مدعی شد که پیشنهاد الهلال به مهدی طارمی صحت دارد و ممکن است او در فصل آینده، راهی عربستان شود.

چند روزی است که اخبار فراوانی پیرامون حضور احتمالی مهدی طارمی در لیگ عربستان منتشر می‌شود. روزنامه رکورد پرتغال از حضور قریب‌الوقوع مهاجم بوشهری پورتو در الهلال خبر داد و همین موضوع کافی بود تا فضای مجازی و رسانه‌ای عربستان، واکنش‌های گسترده‌ای به این موضوع داشته باشند.

شب گذشته، فلیکس دیاز سردبیر نشریه معتبر مارکا اسپانیا به صورت تماس ویدیویی، مهمان برنامه ملعب از شبکه SBC عربستان بود. او در بخشی از صحبت‌هایش ضمن تأیید پیشنهاد الهلال به مهدی طارمی مدعی شد که احتمال حضور این مهاجم ایرانی به همراه دی ماریا و ایسکو در لیگ عربستان زیاد است.

در این برنامه، توییت یک کاربر به نمایش گذاشته شد که درباره صحت پیشنهاد الهلال به طارمی پرسیده بود و مجری برنامه نیز با طرح این پرسش از سردبیر مارکا پرسید که موضوع حضور طارمی در عربستان تا چه میزان صحت دارد که دیاز در پاسخ گفت: بله درست است. امروز با یک سری مدیر برنامه‌های حاضر در مادرید ‌صحبت می‌کردم. یک بازیکن بزرگ، فصل آینده در یک باشگاه عربستانی بازی خواهد کرد.

دیاز ادامه داد: یکی از این نام‌های مطرح شده دی ماریاست و همچنین مهدی طارمی. ایسکو هم هست که خود او علاقه دارد به عربستان برود. آنها می‌خواهند که فوتبال عربستان را به بالاترین سطح برسانند.

در همین حال، از ایتالیا اخبار جدیدی پیرامون پیشنهاد الهلال به گوش می‌رسد. پورتال خبری توتومرکاتو وب در خبری مدعی شد که الهلال پیشنهاد قراردادی 3 ساله به مهدی طارمی ارائه کرده و از آنجایی که او به دلیل آسیایی بودن سهمیه خارجی محسوب نمی‌شود، در نتیجه حضور او در فوتبال عربستان می‌تواند گزینه ایده‌آلی به نظر برسد.

از پرتغال اما اخبار دیگری درباره طارمی به گوش می‌رسد. روزنامه اوجوگو مدعی شده که هدف مهدی طارمی حضور در یک لیگ معتبر خارجی است و زمانی که او از حضور در کشورهایی همچون انگلیس، اسپانیا یا ایتالیا ناامید شود، به قاره آسیا بازمی‌گردد.

اوجوگو با اعلام این موضوع نوشت: منابع ما اعلام کرده‌اند که حرکت طارمی به سمت لیگ عربستان که کریستیانو رونالدو را به عنوان یک چهره بزرگ به همراه دارد، در اولویت‌های مهاجم ایرانی قرار ندارد. همان‌طور که در شماره دیروز توضیح دادیم، آرزوی مهدی، حضور در رقابت‌های اروپایی در فصل 2022 – 2023 است، با این علاقه که او در یکی از کشورهای انگلیس، اسپانیا یا ایتالیا بازی کند.

مذاکرات برای تمدید قرارداد که حتی پیش از جام جهانی آغاز شده، در جریان است. با این حال، احتمال توافق طارمی و پورتو برای تمدید یا جدایی در همین تابستان پیش رو، به عنوان راه حل خوبی تلقی می‌شود چرا که اژدها نمی‌خواهد یک دارایی مهم را به صورت رایگان در تابستان 2024 از دست بدهد و طارمی نیز به دنبال تحقق رویای خود برای بازی در یک لیگ بزرگ اروپایی است.

فقط زمانی که تمام احتمالات برای حضور در یک لیگ قدرتمند اروپایی تمام شود، مهدی اعتراف می‌کند که نگاه متفاوتی به پیشنهاد الهلال خواهد داشت، جایی که او دستمزد بالاتری نسبت به حضور در پورتو دریافت می‌کند. با این حال، پروژه ورزشی همیشه ملاک تصمیم‌گیری طارمی بوده و برای او، مسائل مالی در درجه اهمیت پایینی قرار دارد.