جنگ ناخدایان منفعت‌طلب در کشتی طوفان‌ زده فوتبال ایران!
جنگ ناخدایان منفعت‌طلب در کشتی طوفان‌ زده فوتبال ایران!
حال و روز فدراسیون فوتبال مانند کشتی طوفان زده‌ای است که کارکنان و سکنه آن ساز خود را می‌زنند و ممکن است این کشتی قبل از رسیدن به ساحل آرامش، واژگون شود.

به گزارش حاشیه ورزش فدراسیون فوتبال روزهای متلاطمی را از تمام جهات سپری می‌کند و به نظر می‌رسد در یک سیکل معیوب قرار گرفته و هیچ یک از اعضا اتحاد و همراهی گذشته را ندارند و شاید سرانجام خوشی در انتظار این فدراسیون نباشد. در نهایت هیچ بعید و دور از انتظار نیست که کار به جایی برسد که یک چکش‌کاری دیگر و یک انتخابات دیگر انجام شود تا این بار اعضای مجمع فدراسیون فوتبال تجدیدنظر دیگری در انتخاب‌های خود انجام دهند.

اهالی فوتبال بر این باور بودند که با اتفاق نظر اعضای هیات رئیسه برای برکناری عزیزی خادم با هشت رای موافق از سوی هشت عضو حاضر، این فدراسیون به واسطه همراهی اعضا، روزهای خوبی را در پیش داشته باشد و از برخی اتفاقات دوره عزیزی خادم کاسته شود اما این یک خیال خام بوده و در حال حاضر دورنمای تاریکی از وضعیت موجود دیده می‌شود.

عزل عزیزی خادم، اداره این فدراسیون با سرپرست موقت، درگیری‌های داخلی اعضا برای تصدی سمت‌های مختلف، تلاش های عزیزی خادم برای احراز تخلف هیات رئیسه در کمیته اخلاق، ارائه مستندات تخلفات عزیزی خادم به کمیته اخلاق، اقدام برخی اعضای مجمع برای عزل چهار عضو دیگر هیات رئیسه، دستگیری نایب رئیس بانوان به اتهام فعالیت‌های غیرمجاز اقتصادی، غیرقانونی بودن حضور نایب رئیس اول و دوم، پرداخت نشدن دستمزد مربیان ملی، نامشخص بودن سرانجام بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی، بسته شدن حساب‌های این فدراسیون به علت مشکلات مالیاتی و … تنها بخش اندکی از مشکلات این فدراسیون هستند که تمرکز را برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت از این فدراسیون سلب کرده است.

در واقع فدراسیون فوتبال به چندین جناح و جبهه تبدیل شده و هر کسی در جایگاه خود، منفعت شخصی خود را دنبال می‌کند و هیچ نشانی از تلاش برای ارتقای شرایط کنونی فوتبال دیده نمی‌شود و هر کسی هم از چنین مسئله‌ای سخن به زبان می‌آورد، صرفا در حد کلام است.

با این حال، تمرکز عمده مردم و اهالی فوتبال روی تیم ملی فوتبال ایران است که در یک سال آینده نیازمند تامین منابع مالی است تا اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسبی را داشته باشد و کمتر کسی به این مسئله که در فدراسیون چه مشکلاتی وجود دارد، اهمیت می‌دهد اما در شرایط فعلی همه چیز در هم تنیده شده است.

حتی از دل برنامه‌ریزی‌ها برای تیم ملی فوتبال هم عده‌ای به دنبال گرفتن امتیاز و کسب اعتبار لازم برای داشتن جایی در تغییر و تحولات آینده هستند تا به این ترتیب وجهه عمومی مناسبی را برای خود خلق کنند. با این تفاسیر، فعلا مهم‌ترین مسئله نبود نقدینگی و منابع مالی است که با رفتن عزیزی خادم، تبدیل به معضلی برای این مجموعه شده و گروه فعلی حداقل همانند رئیس قبلی نمی‌توانند از اعتبارهای دولتی بهره ببرند.

در چنین احوالی، نگرانی‌ها درباره آینده تیم‌های ملی مردان و زنان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده‌های سنی مختلف افزایش یافته که نه تنها حقوق ماهانه اعضاء بعنوان ابتدایی‌ترین خدمت پرداخت نمی‌شود؛ بلکه گاهی بودجه و منابع مالی برای خرید بلیت و حضور در کشورهای همسایه برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی هم موجود نیست و این مسئله مربیان را هم سرخورده می‌کند.

روز دهم خرداد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با موضوع رای‌گیری درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم برگزار می‌شود و در این جلسه ۸۷ عضو مجمع این فدراسیون به رفتن یا ماندن عزیزی‌خادم رای خواهند داد که این تصمیم می‌تواند به تصمیم‌گیری مجدد برای انتخاب رئیس و نواب رئیس منجر شود و یا اینکه عزیزی خادم بماند. در صورت رای به ماندن عزیزی خادم، قطعا مخالفان و موافقان در فدراسیون وضعیتی عجیب و پیچیده‌ای را ایجاد خواهند کرد که فوتبال را به تباهی بیشتر خواهد کشاند.

در نهایت می‌توان گفت کشتی فدراسیون فوتبال این روزها با صدمات بسیار زیاد و مشکلات موجود، در دریای متلاطمی قرار دارد که کارکنان و اعضایی که سوار بر این کشتی هستند، هر یک به دنبال در اختیار گرفتن عنان اختیار این کشتی هستند تا آن را به سمت و سوی مدنظر خود هدایت کنند و فرصت را برای عبور سلامت از این وضعیت از دست می‌دهند و دیر نیست که این کشتی قبل از رسیدن به ساحل آرامش، در توفان و گرداب گرفتار و سرنگون شود.