جوادی: در یک رقابت سنگین قهرمان جهان شدم
جوادی: در یک رقابت سنگین قهرمان جهان شدم
قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: رقابت سنگینی را برای گرفتن مدال در قهرمانی جهان داشتم و باید کارهای زیادی را تا المپیک انجام بدهم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: رقابت سنگینی را برای گرفتن مدال در قهرمانی جهان داشتم و باید کارهای زیادی را تا المپیک انجام بدهم.

به گزارش حاشیه ورزش مصطفی جوادی با تغییر وزن از دسته ۸۱ به دسته المپیکی ۸۹‌ کیلوگرم آمده است و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید در رقابتی سنگین توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را بگیرد. او علاوه بر قهرمانی جهان وارد رنکینگ ۱۰ نفره شد و سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.

وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ عملکردش و گرفتن مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در دسته المپیکی ۸۹ کیلوگرم بیان کرد: واقعا رقبای سرسختی داشتم. داین لی، وزنه‌بردار چین، رکورددار یک‌ضرب و مجموع جهان است و سال گذشته در دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمان جهان شد. تیان ‌تائو، دیگر نماینده چین، رکورددار دوضرب جهان است و مدال نقره المپیک را دارد و با آقایان سهراب مرادی و کیانوش رستمی رقابت داشت‌. وزنه‌بردار ونزوئلا نیز نقره المپیک را دارد. وزنه‌بردار ایتالیا هم قبلا رکورددار دوضرب جهان بود. در کل رقابت سنگینی در این وزن در جریان بود.

او درباره عملکردش در حرکت یک‌ضرب تصریح کرد: در حرکت اول وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را زدم اما داوران خطا دادند و می‌توان گفت سخت‌گیری کردند. البته فیلم وزنه‌زدن خودم را ندیدم. با این حال داوران در این دوره خیلی سخت‌گیر شده‌اند. دست وزنه‌برداری کمی خم شود، خطا اعلام می‌کنند. اصلا نگذاشتند وزنه را کامل بالا ببرم. در حرکت سوم یک‌ضرب، وزنه ۱۶۹ کیلوگرم واقعا خطا نبود اما به هیات ژوری رفت. خدا را شکر خطا اعلام نشد. اگر وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را خطا اعلام می‌کردند، کارم سخت می‌شد.

جوادی درباره عملکردش در دوضرب نیز گفت: تا حالا وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را نزده بودم و رکورد شخصی‌ام ۲۱۲ کیلوگرم بود. در این مسابقات توانستم این وزنه را مهار کنم و سهمیه المپیک هم تقریبا قطعی شده است.

قهرمان جهان در مورد برنامه‌اش برای حضور در مسابقات گزینشی‌ باقی‌مانده هم تصریح کرد: بقیه مسابقات گزینشی را هم شرکت می‌کنم. انشاءالله برای المپیک پاریس شرایطم بهتر می‌شود چون هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌ام و وزنم در دسته ۸۹ کیلوگرم جا نیفتاده است. هنوز خیلی کارها باید تا المپیک انجام دهم. انشاءالله تا المپیک پاریس شرایطم بهتر می‌شود.

جوادی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه فاصله زمانی خیلی کمی بین قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو است، بلافاصله تمرین‌هایم را برای بازی‌ها آغاز می‌کنم. در عربستان و سپس چین تمرین می‌کنم تا نتیجه خیلی خوبی در هانگژو بگیرم.

منبع: ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا