حاجی‌پور: نکونام باید در اهواز بماند
حاجی‌پور: نکونام باید در اهواز بماند
پیشکسوت باشگاه فولاد معتقد است باتوجه به موفقیت‌هایی که نکونام در سال‌های اخیر برای فولاد رقم زده است، او باید در اهواز بماند و به کار خود ادامه دهد.

افشین حاجی‌پور در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره به بازی دو تیم فولاد و استقلال، اظهارکرد: من در گذشته هشت سال برای فولاد بازی کرده‌ام و می‌دانم زیربنا و مدیریت باشگاه فولاد چقدر قوی است و خدا را شکر اکنون جواد نکونام به عنوان یک مربی جوان هدایت این تیم را بر عهده دارد. مربی که برای هر بازی سیستم خاص خود را دارد و می‌داند از بازی چه می‌خواهد و به نظر من مقابل چنین تیمی بازی کردن و نتیجه گرفتن سخت است اما استقلال برای این دیدار از آن‌جا که از ابتدای فصل صدر جدول بود و بازیکنان این تیم از نظر روحی روانی، آمادگی جسمی و انگیزه در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند و همین موضوع باعث شد برنده این دیدار باشند. البته به نظرم بازی پایاپای بود و فولاد هم بسیار خوب بازی کرد و اگر موقعیت‌هایش به گل تبدیل می‌شد، استقلال دچار مشکل می‌شد که به این صورت نشد و توپ‌های استقلال درون دروازه قرار گرفت. با این برد استقلال قهرمانی را هم به دست آورد و با قهرمانی‌اش توانست پس از مدت‌ها پاکی را به فوتبال برگرداند.

وی ادامه داد: قهرمانی استقلال پس از ۹ سال رقم خورد و طی این چند سال متأسفانه آقایانی که درباره فوتبال و ورزش تصمیم‌گیرنده بودند، نگاهشان رنگی بود و کاملاً جو فوتبال را سیاسی و مسموم کرده بودند. متأسفانه این آقایان، تعصبات را سلیقه‌ای کرده بودند و از فوتبال پاک ممانعت می‌کردند که خدا را شکر بعد از گذراندن آن پروسه، صداقت و پاکی به فوتبال برگشت و این را من نمی‌گویم، جو فوتبال می‌گوید.

پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: استقلال هواداران خاص خود را دارد و این تیم از ابتدای فصل نیز با حضور فرهاد مجیدی به عنوان فرزند استقلال در راس کادر فنی و مدیریت خوب آجرلو توانست با فراغ بال و خیال راحت بازیکن جذب کند و هر کسی در باشگاه کار خود را انجام می‌داد. استقلال از روز اول صدرنشین لیگ بود و در حالی که سه هفته مانده لیگ برتر به پایان برسد، عنوان قهرمانی را هم بدون باخت ازآن خود کرده که به نظر من استقلال یک رکورد دست نیاوردنی از خود به جا گذاشته است.

وی افزود:‌ هوادار استقلال واقعاً به این موفقیت نیاز داشت زیرا پیش از این، به خاطر این‌که مراجع بالا نگذاشتند استقلال رنگ و بوی خوشی به خود بگیرد و هر سال تیم را شخم می‌زدند و مدیریت نیز افرادی بودند که یا فوتبالی یا استقلالی نبودند، چند سال عذاب کشیده بود. در این سال‌ها متاسفانه افرادی واردی باشگاه استقلال شده بودند که به نظرم ضد باشگاه بودند اما امسال شرایط بسیار متفاوت شد و مدیریت فردی است که همه او را می‌شناسند.

حاجی‌پور با بیان این‌که فرهاد مجیدی باید به کار خود در استقلال ادامه دهد، گفت: مجیدی در تلاطم و حاشیه‌های زیاد یک‌تنه ایستاد. البته هوادار و پیشکسوت هم حامی او بودند و مدیریت نیز حمایت خوبی از او داشت و در نهایت توانست جاده‌های ناهموار را هموار کند و موفق شد. به هر حال موفقیت به تنهایی به دست نمی‌آید و عده‌ای دست به دست هم می‌دهند تا این مهم رقم بخورد. من معتقدم فرهاد مجیدی باید حفظ شود زیرا اول راه او و موفقیت استقلال است و امیدوارم در ادامه نیز با کار و برنامه اساسی این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد. همچنین به نظرم جای خیلی از فوتبالی‌ها مثل دکتر دادکان در این موفقیت‌ها خالی است.

وی در ادامه نیز درباره ادامه همکاری باشگاه فولاد با جواد نکونام، خاطر نشان کرد: من ابتدای فصل از جواد نکونام خواستم که به فولاد برگردد زیرا این تیم، مدیریت و هدایت خود او را می‌خواست تا مثل فصل گذشته مجدداً نتیجه بگیرد که خوشبختانه بعد از چهار هفته نکونام به فولاد برگشت و توانست باز هم خود را ثابت کند. برای من به عنوان یک پیشکسوت فولاد جای خوشحالی است که نکونام توانسته برای فولاد دو قهرمانی و دو سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد که امیدوارم او در فولاد بماند و به کارش ادامه دهد.

حاجی‌پور همچنین درباره سطح لیگ بیست و یکم تا این هفته از رقابت‌ها، گفت: به نظرم سطح لیگ خوب بوده است و شاهد بازی خوبی از سوی تیم‌ها بوده‌ایم و جدا از تیم‌های استقلال و پرسپولیس، تیم‌هایی چون سپاهان، فولاد و گل‌گهر نیز از نظر کیفیت فنی بالا هستند. حتی دیدید تیمی مثل شهر خودرو که شاید امید کمی برای بقا در لیگ برتر داشته باشد، مقابل استقلال بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. تمام این‌ها نشان می‌دهد سطح کیفی و فنی لیگ خوب است.