حذف جانکاه کره‌جنوبی با بدل احمدرضا عابدزاده!
حذف جانکاه کره‌جنوبی با بدل احمدرضا عابدزاده!
ازبکستان با درخشش استثنایی دروازه‌بان خود به فینال جام ملتهای جوانان آسیا صعود کرد.

 

به گزارش “حاشیه ورزش”، در دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملتهای جوانان آسیا، تیم میزبان در حالی از کره‌جنوبی میزبانی کرد که در ورزشگاه ملی تاشکند، خیل عظیم طرفداران ازبک برای جشن صعود حضور داشتند و تیم خود را تشویق می‌کردند.

در نیمه اول این بازی کره‌جنوبی چند فرصت داشت اما این تیم ازبکستان بود که در نیمه دوم، بازی را در دست گرفت و اگر عملکرد درخشان کیم جونگ هان نبود، کره در همان 90 دقیقه قافیه را به میزبان واگذار می‌کرد.

البته در یکی از موقعیتهای بسیار خوب، این بازیکنان ازبکستان بودند که ضربه تک به تک را به تور کنار دروازه زدند تا فرصت رسیدن به پیروزی از دست برود و کار به وقتهای اضافه کشیده شود.

با این حال وقتهای اضافه نیز بدون گل زده خاتمه یافت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده پای دوم فینال جوانان آسیا باشد؛ جایی که یک ستاره جدید دروازه‌بانی به فوتبال آسیا معرفی شد.

 

پشت ضربه پنالتی اول، کانگ سونگ جین ستاره 19 ساله جوانان کره ایستاد که تجربه بیش از 50 بازی در تیم بزرگسالان اف سی سئول را دارد و یکی از مهره‌های مهم این تیم محسوب می‌شود. اما ضربه پنالتی او را اُتابک بویمورودوف، دروازه‌بان جوان ازبکستان مهار کرد تا در جو دیوانه‌وار استادیوم ملی تاشکند، ازبکستان را از شکست نجات دهد.

او بعد از سیو این پنالتی، طوری که انگار تیمش بازی را بُرده باشد، به سوی سکوها رفت و جشن مفصلی را با هواداران انجام داد و سپس در گوشه‌ای آرام گرفت تا فیض اللهوف پنالتی نخست ازبکستان را تبدیل به گل کند.

او پنالتی دوم کره‌جنوبی و ضربه کانگ سانگ یون را هم مهار کرد تا ازبکستان با پنالتی بعدی، 2-0 از حریف خود پیش بیفتد و در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار بگیرد. با این حال ضربه سوم توسط پارک چانگ وو گل شد تا کره شانس بازگشت را داشته باشد.

اما این اتابک بود که سرنوشت بازی را رقم زد. سیو پنالتی چهارم کره‌جنوبی باعث شد تا ازبکستان بی توجه به دو پنالتی باقی‌مانده، مسیر صعود به فینال را با گلر 19 ساله خود که پیراهن پاختاکور را برتن دارد، طی کند.

اتابک بعد از سیو پنالتی و صعود به فینال، مورد استقبال ویژه بازیکنان هم‌تیمی قرار گرفت، گویی که ستاره‌های ایران احمدرضا عابدزاده را بعد از سیو پنالتی‌های چین در بازیهای آسیایی 1990 به آغوش می‌کشند.

 

  • نویسنده : سید بهنام حسینی زهرائی