حرف‌های «الکنو» حرفه‌ای بود
حرف‌های «الکنو» حرفه‌ای بود
عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال با بیان اینکه تیم ملی به آرامش نیاز دارد، به شرایط خوب در این تیم اشاره کرد و گفت: بازیکنان به «الکنو» اعتماد دارن

به گزارش حاشیه ورزش ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی در نشست خبری خود عنوان کرد که قول کسب سهمیه المپیک کار مربیان شارلاتان است اما من تمام تلاش خود را برای رسیدن به آرمان فدراسیون انجام خواهم داد.

مصطفی کارخانه در گفتگو با حاشیه ورزش ، درباره صحبت‌های الکنو سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری گفت: صحبت‌های سرمربی تیم ملی را شنیده‌ام. باید زمان داد و زود قضاوت نکرد. تیم ملی به آرامش نیاز دارد اگر چه در حال حاضر نیز این آرامش بر اردوی ملی پوشان حاکم است. بازیکنان، مربی را پذیرفته‌اند و به او اعتماد دارند. به عنوان یک مربی حرفه‌ای صحبت کرده است و قول کسب سکوی المپیک را نداد اما این را نیز گفت که تمام تلاشش را برای کسب نتایج خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یک مربی حرفه‌ای چنین صحبت می‌کند. تیم ملی و بازیکنان خوبی در اختیار داریم. بازیکنان سطح بالایی از لیگ برتر به تیم ملی معرفی شدند و می‌توانیم از بازیکنانی مانند کاظمی، صالحی و سعادت به خوبی استفاده کرد وآینده درخشانی منتظر آنها خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال به رقابت‌های لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: لیگ ملت‌ها را باید مانند یک مسابقه تدارکاتی دید تا تیم ملی برای المپیک آماده شود و نتایج مطلوبی به دست آورد.

کارخانه در ادامه اظهار داشت: الکنو در نشست خبری خود به سوالات حرفه‌ای پاسخ داد. این نشان می‌دهد الکنو اعتماد به نفس لازم را دارد و روی مسائل ذهنی، مهارت و آمادگی جسمانی بازیکنان که سه فاکتور مهم است تاکید کرده است در واقع این سه فاکتور، فاکتورهای موفقیت تیم ملی روسیه بوده است. همانطور که می‌دانید بازیکن بالای ۲ متر در تیم روسیه کمبود وزن ندارد اما باید این شرایط را فراهم کنیم تا بازیکنان بلند قدمان دچار کمبود وزن نباشند. باید بین وزن و قد بازیکنان تناسب وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین باید روی مسائل ذهنی بازیکنان کار کرد. اینکه اگر روزمان باشد هر تیمی را شکست خواهیم داد. تمرینات ذهنی نیز بسیار اهمیت دارد. توان مهارتی نیز نقطه اتکایش است. اینها امتیازهایی می‌باشد که شرح وظایف یک مربی حرفه‌ای است. او به فدراسیون، بازیکنان و امکانات تیم ملی ایمان آورده است.

کارخانه در پایان گفت: اگر بازیکنانمان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و فدراسیون نیز حمایت خوبی به عمل آورد خروجی خوبی خواهیم داشت. اگر چه آسیب‌ها نگران کننده است بعد از لیگ ملت‌ها باید برای حضور در المپیک مهیا شویم؛ دو رویدادی که تیم ملی بزرگسال باید بدرخشد.