حسرتی که به دل دوچرخه‌سواران ایران تا همیشه ماند!
حسرتی که به دل دوچرخه‌سواران ایران تا همیشه ماند!
رکابزن ملی‌پوش ایران گفت: حضور در تور عربستان و نتیجه گرفتن در آن بسیار با ارزش و فوق العاده بود و واقعا حیف شد که برای ما دعوت‌نامه نفرستادند.

به گزارش حاشیه ورزش: محمد گنج خانلو، رکابزن ملی‌پوش ایران درباره اینکه عربستان درخواست ایران برای حضور در تور دوچرخه سواری این کشور را نپذیرفت، بیان کرد: واقعاً نمی‌دانم دلیل اینکه عربستان دعوت‌نامه نفرستاد چیست اما همان موقع هم که بحث اعزام به این تور مطرح شده بود، گفتم که اگر بتوانیم در تور عربستان شرکت کنیم ارزشش بیشتر از خیلی از رویدادهاست. در این تور حداقل پنج تیم کلاس یک جهان حضور دارند و نتیجه گرفتن در میان آنها بسیار با ارزش و فوق العاده است. از شانس ما بود که پذیرفته نشدیم. حالا قرار است در تور ترکیه شرکت کنیم.

او ادامه داد: حضور در مسابقات ترکیه به نتیجه گیری در مسابقات قهرمانی آسیا کمک می کند اما در هر حال واقعا حیف شد که در تور عربستان نمی‌توانیم شرکت کنیم چون حضور در این تور مانند این است که در یک تور کلاس بالای اروپا رکاب زده باشیم.

* مسابقه تدارکاتی و تجهیزات نباشد، نتیجه گرفتن سخت می‌شود

گنج خانلو در پاسخ به این پرسش که دوچرخه سواری در چند مسابقه اخیر قهرمانی آسیا نتیجه قابل قبولی نگرفت و آیا او فکر می‌کند ایران در سال ۲۰۲۲ بتواند نتیجه خوبی کسب کند؟ تصریح کرد: اینکه می گویید نتیجه نگرفتیم شامل خود من هم می شود چون چند سال است که در قهرمانی آسیا نتیجه نمی گیریم. برای این قهرمانی آسیا خوشبین هستم. البته این را هم باید در نظر بگیریم که اگر مسابقات تدارکاتی نباشد یا تجهیزاتمان به روز نشود، نتیجه گرفتن سخت خواهد شد. خیلی از کشورها به گونه ای برنامه ریزی می کنند که قبل از قهرمانی آسیا در چند مسابقه شرکت کرده باشند و اوج آمادگی‌شان در قهرمانی آسیا باشد اما اینکه مستقیم از پایه بدون مسابقه تدارکاتی می خواهیم وارد اوج (قهرمانی آسیا) شویم و همین مساله، کار را خراب می کند بنابراین حضور در مسابقات تدارکاتی به آمادگی ما کمک زیادی خواهد کرد.

* رضایت خاطر از اردوی بی‌حاشیه تیم در قشم

او در مورد کیفیت اردوی قشم نیز گفت: در اردوی قشم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. اردوی آرام و بدون حاشیه ای بود اما نکته این است که فاصله بین اردوی قشم با اردوی بعدی زیاد است و به نظرم باید اردوها را به صورت مداوم و پشت سر هم تا مسابقات پیست قهرمانی آسیا برگزار می‌کردند.

* رقابت در آسیا با تجهیزات قدیمی
رکابزن ملی‌پوش ایران در مورد وضعیت تجهیزاتشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، تصریح کرد: از تجهیزات جدید خبری نیست و فکر نمی‌کنم به روز هم شود و باید با هر چه از قبل مانده است، در مسابقات شرکت کنیم. اگر نگاهی به مسابقات پیست قهرمانی جهان داشته باشید می‌بینید که دوچرخه ها چقدر متفاوت شده اند و اگر ما بخواهیم با همان تجهیزات قدیمی شرکت کنیم، کار سخت است و حالا درخواست داده ایم که حداقل چند فرمان جدید تهیه کنند.