حسین عسگری به دنبال کسب مدال بازی های آسیایی ۲۰۲۳ در ۴۸ سالگی
حسین عسگری به دنبال کسب مدال بازی های آسیایی ۲۰۲۳ در ۴۸ سالگی
دوچرخه سوار با سابقه ایران گفت: با هدف کسب مدال در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ به ورزش حرفه ای بازگشته ام.

حسین عسگری پس از قهرمانی در سن ۴۷ سالگی در مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی ایران در گفت و گو با خبرنگار حاشیه ورزش افزود: با توجه به اینکه کارمند امور ورزش شرکت نفت هستم، از ورزش فاصله نداشتم، اما در ۵ تا ۶ سال اخیر در ورزش حرفه ای حضور نداشتم تا اینکه وقتی سطح آمادگی خود را دیدم، از سال گذشته تصمیم گرفتم به مسابقات حرفه ای برگردم و هدف گذاری کسب مدال در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ را داشته باشم.

وی که سابقه چندین عنوان قهرمانی در سطح آسیا و حضور چند المپیک را در کارنامه دارد، ادامه داد: کسب مدال در مسابقات تایم تریل انفرادی ایران به هیچ عنوان اتفاقی و از روی شانس نیست و در ۵ سال اخیر هم هیچ رکاب زنی از ایران در مسابقات آسیایی کسب مدال نکرده است و به صورت کلی هم در تاریخ این رشته ۳ نفر از ایران در آسیا کسب مدال داشته اند که بیش از ۹۰ درصد مدال ها را هم من کسب کرده ام.

این ورزشکار اهل شهرستان خمین در ادامه تصریح کرد: در این رشته با استفاده از دستگاه پاورسنج، آمادگی رکاب زنان سنجیده می شود و الان که آمادگی من در عدد ۳۸۰ است، کسب مدال در بازی های آسیایی که معمولا با عدد حدود ۳۹۰ الی ۴۰۰ امکان پذیر است، دور از دسترس نخواهد بود. در بازی های آسیایی جاکارتا هم نفر اول این رشته با آمادگی ۳۸۰ قهرمان شد و مطمئنا اگر در این مسابقات شرکت می کردم، مدال طلا را کسب کرده بودم.

وی افزود: تمرینات خود را به صورت جدی و منظم از سال گذشته آغاز کرده و پس از رسیدن به سطح مطلوب، در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم که خوشبختانه با قهرمانی همراه شد و در اواخر تابستان هم با تیم رامسر در لیگ برتر حضور خواهم داشت تا با آمادگی بیشتری در بازی های آسیایی که احتمالا در چین برگزار شود، شرکت کنم.

عسگری در خصوص قهرمانی در سن ۴۷ سالگی در دوچرخه سواری ایران به خبرنگار ایسنا گفت: واقعیت این است که سن برای من یک عدد است و حداقل تا ۵۰ سالگی می توانم در سطح حرفه ای رکاب بزنم. کسب قهرمانی در این سن تاکنون در دوچرخه سواری ایران سابقه نداشته و حتی در بازی های آسیایی هم یک رکاب زن قزاقستانی در سال ۴۶ سالگی مدال گرفته است.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۴ در پایان اظهار کرد: مطمئنا اگر ورزشکاری پشتکار و تلاش نداشته باشد، با بیشترین و بهترین امکانات هم نمی تواند در سطح قهرمانی بدرخشد و توصیه من به جوانان ورزشکار این است که از خوشی های روزمره زندگی خود چشم پوشی کرده و در ورزش حرفه ای پشتکار داشته باشند تا به قله های موفقیت دست یابند.

لازم به ذکر است جمعه گذشته در مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی ایران، رقابت ماده تایم تریل انفرادی برگزار شد و در پایان، عنوان قهرمانی به حسین عسگری رسید.

این مسابقه با حضور ۲۶ رکابزن از ۲۲ استان در جاده کمربندی شمالی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد و رکابزنان در مسیری به مسافت ۳۰ کیلومتر رقابت کردند و در پایان، حسین عسگری رکابزن با سابقه ایران که ۴۷ ساله است، توانست قهرمان شود و بهنام آرین و امیرحسین جمشیدیان مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.