حق برهم زدن انسجام شطرنج را هیچ کسی ندارد
حق برهم زدن انسجام شطرنج را هیچ کسی ندارد
سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: اگر کسی مانع رقم خوردن اتفاقات در شطرنج شود، جایی برای کار کردن در این تشکیلات نخواهد داشت.

به گزارش حاشیه ورزش

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با تسنیم، درباره حضورش در فدراسیون شطرنج که پیش از او با حاشیه‌های زیادی همراه بود، اظهار داشت: فدراسیون شطرنجی فدراسیونی است که می‌بایست آرامش بیشتری در آن حاکم باشد. اینجا بزرگان زیادی دارد، اینجا خانه عقلا، بزرگان و متکفران و نخبگان است و در خانه نخبگان، کسی بی‌نظمی و هرج و مرج را نمی‌پذیرد. به همین دلیل از همه جامعه شطرنج خواهش می‌کنم این آرامش را حاکم کنند، چون ما چند رویداد بسیار مهم را پیش‌رو داریم که هر کدام از آنها می‌توانند بارقه‌های امید را برای مردم و ذی‌نفعان فراهم کند. بنابراین نکته اول این است که باید آرامش را در این فدراسیون پایدار کنیم.

وی افزود: فعلاً که در حال بررسی شرایط هستم. من بعدازظهر روز 23 خرداد معارفه شدم و مدت زمان زیادی از حضورم در فدراسیون نمی‌گذرد. ان‌شاءالله کمک می‌کنیم و از خدا هم خواسته‌ام این آبرویی که در ورزش کشور دارم، به مدد او بتوانیم کمک کنیم تا بهترین اتفاق رقم بخورد و امید را به جامعه شطرنج بازگردانیم.

عظیمی درباره انتصاب‌هایی که حسن تامینی رئیس مستعفی فدراسیون پیش از جدایی‌اش در تیم‌های ملی رده‌های مختلف انجام داد، گفت: به احکامی که تامینی زده است، ورود نکرده‌ام. به هر حال او با تفکر این کار را انجام داده و یک آدم خبره و کارکشته و کاربلد در حوزه سیاست و ورزش است. قطعاً احکامی هم که صادر کرده، از روی تدبیر بوده است. من یک استراتژی برای فدراسیون شطرنج دارم؛ به دلیل اینکه بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم و این رویداد به نوعی تامین کننده منافع ملی این مملکت است، هر گروه، طیف و سلیقه‌ای که بخواهد مانع این توفیق شود، من به عنوان یک سرباز نظام و ولایت در برابرش می‌ایستم. این را از این جهت می‌گویم که باید یک همگرایی و یک هم‌اندیشی اتفاق بیفتد. اینکه هر کسی بخواهد فرآیندی را برای خودش دنبال کند که به اهدافش برسد، تا زمانی که من هستم، اجازه نمی‌دهم.

سرپرست فدراسیون شطرنج ادامه داد: قرار است که ما در اینجا آرامش را برگردانیم و به دنبال منافع ملی باشیم؛ بنابراین خواهش می‌کنم که همه کمک کنند تا این آرامش بازگردد و بتوانیم در بازی‌های آسیایی یک خروجی خوبی داشته باشیم و مدال‌های رنگارنگی بگیریم. روی شطرنج توسط کمیته المپیک و وزارت ورزش حساب ویژه‌ای باز شده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ما در درون خودمان انسجام داشته باشیم. من اجازه برهم زدن این انسجام را به هیچ گروه یا فردی نمی‌دهم. در واقع با تصمیماتی که در اینجا توسط بزرگان کارشناسی می‌شود، همه با هم می‌نشینیم و هم قسم شده‌ایم تا کار را پیش ببریم. پس آن چیزی که به عنوان یک خروجی کار تبدیل به یک اتفاق خوب برای شطرنج خواهد شد، اگر کسی مانع آن شود، جایی برای کار کردن در این تشکیلات نخواهد داشت.

عظیمی درباره بحث همکاری با شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون گفت: پریدر یکی از نوابغ و استثنائات شطرنج ایران و جهان است. ما در خدمت او در فدراسیون هستیم و تا زمانی که بتوانیم، اهداف‌مان را با هم پیش ببریم. او فرد بسیار هوشمندی است و قطعاً منافع فدراسیون را به منافع شخصی ترجیح می‌دهد و همه جامعه شطرنج نیز چنین انتظاری را از او دارند. هر زمانی که مشاهده کردیم و خودش نیز تشخیص داد که حضورش به نوعی باعث می‌شود فدراسیون به اهدافش نرسد، حتماً صندلی را تغییر داده و این اتفاق رخ خواهد داد. فعلاً او به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون انجام وظیفه می‌کند، بسیار مرتب و منظم در محل کارش حضور دارد، مسائل را با حساسیت می‌کند و در خدمتش هستیم.