حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است/ تیر ورزشکاران آزاده به قلب صهیونیسم
حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است/ تیر ورزشکاران آزاده به قلب صهیونیسم
ورزشکاران آزاده در جهان با اقدامات حمایتی از مردم فلسطین، تیری بر قلب صهیونیست‌ها زدند.

به گزارش حاشیه ورزش ، مسئله «فلسطین» برای مسلمانان جهان و تمام انسان‌ها یک موضوع حقوق بشری به شمار می آید. اشغال کشوری با زور سلاح و کشتار مردم این سرزمین به بهانه های مختلف، باعث شده تا رژیم صهیونیستی در جهان به یک نظام آدمکش و نژادپرست شناخته شود.

* فلسطین، موضوع انسانی و بشردوستانه

فلسطین را باید فراتر از مسئله جهان اسلام نگاه کرد چون هیچ فرد آزاده ای از جنایت های این رژیم کودکش به راحتی عبور نمی کند. بمباران های متعدد در چند دهه گذشته و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع باعث شده تا ضمیر هر انسانی را بیدار کند و به حمایت از آن مقابل صهیونیست های آدمکش بپردازد.

بخشی از این حمایت ها از سوی شخصیت های ورزشی صورت می گیرد. همیشه فوتبال در جهان به دلیل پرتماشاگر و پرمخاطب بودن برد بیشتری نسبت به ورزش های دیگر دارد. وقتی فوتبالیستی از فلسطین حمایت می کند، مثل بمبی در قلب صهیونیست ها عمل می کند و تمام توجه ها را به کشتار و جنایت های رژیم اشغالگر معطوف می کند.

البته، صهیونیست ها از چند دهه گذشته برای تطهیر چهره زشت خود دست به دامن ورزش شدند تا بتوانند با استفاده از تریبون دیپلماسی ورزش، بر جنایت های خودشان سرپوش بگذارند و خودشان را به عنوان انسان های عدالت خواه معرفی کنند.

* آنتی صهیونیست های ورزش و حامی فلسطین

اما فوتبالیست هایی آزاده در جهان پیدا می شوند که با حمایت های خود از مردم فلسطین مقابل جنایت های صهیونیست ها، برنامه رژیم اشغالگر را بهم می زنند. تاثیر حمایت های ورزشکاران از فلسطینی ها آنقدر زیاد است که صهیونیست ها به هر ابزاری پناه می برند تا مانع از این کار شوند.

هزینه‌های هنگفت رژیم اشغالگر در این زمینه و گرفتن میزبانی های ورزشی در سرزمین اشغالی با خرید افراد سرشناس و رشوه های چند صد میلیون دلاری حکایت از اهمیت تریبون ورزش برای پیش برد اهداف شوم صهیونیست ها می دهد.

در زیر نمونه های بارزی از حمایت جامعه جهانی ورزش از مردم فلسطین مقابل صهیونیست ها را مشاهده می کنید که مثل تیری بر قلب رژیم اشغالگر بوده و هست:

* حمایت خلاقانه از فلسطین

باشگاه فوتبال بعث الرقاب تونس از پیراهن های جدید خود برای فصل جاری رونمایی کرد. نکته جالب در این رونمایی از پیراهن های باشگاه فوتبال تونسی این بود که طراحی این پیراهن ها از نقشه فلسطین و چفیه این کشور الهام گرفته تا از مقاومت فلسطین حمایت و هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کند.