حمایت ویژه میلان از مردم اوکراین
حمایت ویژه میلان از مردم اوکراین
میلان حمایت خود را از مردم اوکراین با تولید یک پیراهن ویژه الهام گرفته از آندری شوچنکو مهاجم سابق اوکراینی خود نشان داده است.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از مدیاست، میلان برای حمایت از مردم اوکراین پیراهن های ویژه ای را تدارک دیده است و قرار است درآمد حاصل از فروش آن را به کشور اوکراین اختصاص دهد. این پیراهن از لباس فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ که شوچنکو در منچستر مقابل یوونتوس پوشید و میلان در ضربات پنالتی پیروز شد الهام گرفته شده است اما این پیراهن به گونه‌ای تغییر یافته است که آبی و زرد پرچم اوکراین را روی شانه‌ها دارد.

حتی یک پرچم اوکراین در بالا سمت چپ، جایی که معمولاً لوگوی سازنده باشگاه قرار می‌گیرد، به نشانه احترام به این کشور و تعهد آن به تلاش‌های بشردوستانه برای نجات جان مردم وجود دارد.

این پیراهن‌ها نام شوچنکو و شماره هفت نمادین او را در پشت نشان می‌دهند. هواداران می توانند یکی از لباس ها را با قیمت ۵۰ یورو (۴۱ پوند) از وب سایت رسمی آث میلان تهیه کنند که تمام پول آن صرف صلیب سرخ ایتالیا و پروژه آنها در اوکراین می شود.

میلان ارتباط خوبی با شوچنکو دارد. پس از آن که شوچنکو با به ثمر رساندن ۱۷۳ گل در ۲۹۶ بازی برنده جایزه توپ طلا در سال ۲۰۰۴ شد و تیم را به عنوان قهرمانی سری آ، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا رساند توانست در این تیم ایتالیایی تاریخ‌ساز شود. او در سال ۲۰۰۶ با جدایی از میلان راهی چلسی شد.

شوچنکو که تابستان گذشته در یورو ۲۰۲۰ سرمربی اوکراین بود این هفته یک سخنرانی اشک‌بار در تلویزیون ایتالیا کرد و به ترس خود از امنیت خانواده اش اعتراف کرد و از دیگر کشورها برای جلوگیری از هجوم روسیه درخواست کمک کرد.

شوچنکو که بهترین گلزن تاریخ اوکراین و سرمربی سابق این کشور است، قبلاً از مردم خواسته بود که در اعتراض به حملات به او بپیوندند و او خواستار برقراری صلح شد.

او گفت: مادرم، خواهرم و سایر بستگانم هنوز در اوکراین هستند، من هر روز با آنها صحبت می کنم. او توضیح داد که انتخاب آنها ماندن در کشور بود. در ادامه مهاجم سابق میلان گفت: من نمی توانم بدون گریه به اتفاقاتی که برای کشورم می‌افتد نگاه کنم. آنها حقیقت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، شهرهای بمباران شده، کودکان و افراد مسن کشته شده را به من می‌گویند.

جنگ در اوکراین روز پنجشنبه وارد پانزدهمین روز خود شد و روسیه و رئیس جمهور آن ولادیمیر پوتین به دلیل بمباران بیمارستان کودکان و زایمان در این هفته به طور گسترده محکوم شدند.