حکومت کنیا در ماراتن زنان همچنان ادامه دارد
حکومت کنیا در ماراتن زنان همچنان ادامه دارد
رقابت ماراتن زنان مسابقات المپیک توکیو، صبح امروز با قهرمانی و نایب‌قهرمانی دوندگانی از کشور کنیا به پایان رسید.

به گزارش حاشیه ورزش، رقابت‌های جذاب و دیدنی دوومیدانی مسابقات المپیک توکیو به‌روزهای پایانی خودش می‌رسد، مسابقاتی که از تاریخ 30 جولای (8 مرداد) آغاز شد و در تاریخ 8 آگوست (17 مرداد) با برگزاری دوی ماراتن به پایان می‌رسد.

بامداد امروز نیز به‌وقت‌تهران از ساعت 1:30 رقابت حساس دوی ماراتن زنان در محل پارک “ادوری ساپورو” برگزار شد و 88 دونده در یک رقابت باشکوه در خط استارت در کنار هم ایستادند، تا مسافت 42 کیلومتر و 195 متر را بدوند تا قهرمان المپیک توکیو در بخش زنان معرفی شود.

درنهایت از میان این‌همه دونده صاحب‌عنوان، بازهم این دوندگان کنیایی بودند که ثابت کردند حاکم بلامنازع این ماده از رشته دوومیدانی هستند.

امروز دونده‌ای 27 ساله از کنیا به نام “پرس جپ چیرچیر” بود که توانست با ثبت رکورد 2 ساعت و 27 دقیقه و 20 ثانیه زوتر از سایرین به خط پایان برسد و طلای باارزش ماراتن زنان را برای خود و کشورش به همراه بیاورد.
او پیش‌ازاین افتخار، در مسابقات نیمه ماراتن کاردیف ولز 2016 و دینیا لهستان 2020 موفق به کسب مدال طلا شده بود و حالا با این قهرمانی نامش در تاریخ المپیک ثبت خواهد شد.

پس از او نیز یک دونده دیگر کنیایی به نام “بریجید کاسگی” با رکورد (2:27:36) به مدال نقره دست‌یافت و جالب اینکه نفر سوم از کشور آمریکا بود، چراکه معمولاً دونده‌هایی آمریکایی را در دوهای سرعت بیشتر می‌بینیم.

“مولی سیدل” توانست 42 کیلومتر را در طی زمان (2:27:46) از خط پایان عبور کند و مدال برنز ماراتن المپیک را بر گردن بیاویزد که ارزش این مدال قطعاً برای او کمتر از طلا نمی‌تواند باشد، به این خاطر که این سومین مدال تاریخ ورزش دوومیدانی آمریکا در رشته ماراتن محسوب می‌شود.

بعدازاین سه نفر به ترتیب دونده‌هایی از کشور اتیوپی، بلاروس، آلمان، بحرین، ژاپن، کانادا، استرالیا در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.
به‌این‌ترتیب رکورد “تیکی جیلانا” (2:23:07) از کشور اتیوپی که در المپیک لندن به ثبت رسانده بود همچنان دست‌نخورده باقی ماند.

گفتنی است در ماراتن المپیک توکیو، 15 دونده در این دسته نتوانستند به خط پایان برسند.

  • منبع خبر : ایرنا