خاموشی بمب‌های تابستان
خاموشی بمب‌های تابستان
با گذشت سه هفته از بازی‌های لیگ برتر، هنوز برخی از ستاره‌ها که با سروصدای بسیاری راهی تیم‌های جدید خود شده‌اند، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ، تقارن فصل جدید فوتبال ایران با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هزینه هنگفت تیم‌ها برای تصاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر منجر به انتقال‌های بزرگی در فصل نقل و انتقالات شد و کلمه «بمب» که معمولا به نشانه یک انتقال بزرگ به کار می‌رود، هشتگ سایت‌ها و صفحات مجازی شد.

با این وجود، با گذشت سه هفته از بازی‌های فصل جاری، اکثر این بازیکنان نتوانستند ظرفیت معمول و عادی خود در فصول گذشته را به نمایش بگذارند و هواداران تیم‌های خود را در انتظار یک نمایش دلچسب گذاشته‌اند.

اگر چه نمی‌توان بازیکنان را با گذشت سه هفته از بازی‌ها قضاوت کرد اما عملکرد کنونی دورنمای خوبی را از بازیکنان بزرگ و به اصطلاح بمب نقل و انتقالات ترسیم نکرده است.

تجربه فصول گذشته می‌گوید بازیکنان ایرانی برای درخشیدن در تیم‌های جدید خود در مواقعی نیازمند نیم فصل بازی برای تیم‌های خود هستند که با توجه به زمان کوتاه دو ماه و نیمه تا جام جهانی، چنین فرصتی به معنی از دست رفتن فرصت حضور در این رویداد بزرگ برای هر بازیکنی خواهد بود.

یک مرور کوتاه روی اسامی بازیکنان بزرگی که راهی تیم‌های لیگ برتری شده‌اند، نشان می‌دهد هنوز برخی بازیکنان سرشناس و انتقال های پر سروصدای تابستان آنطور که باید ظاهر نشده‌اند.

محمد محبی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی در سه هفته اخیر عملکرد تماشاگرپسندی در بخش تهاجمی تیم ساپینتو نداشتند. به سراغ پرسپولیس که می‌رویم، این مساله پررنگ‌تر می‌شود. سروش رفیعی، سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر سه بازیکن ملی پوش پرسپولیس نیز خاموش و کم سر و صدا بوده‌اند.

در جمع فولادی‌های اهواز هنوز احسان پهلوان، سعید آقایی و وریا غفوری خودی نشان نداده‌اند اما حداقل جواد نکونام فعلا از این بازیکنان رضایت دارد.

در سیرجان، خریدهای جدید قلعه‌نویی فعلا خاموش بوده‌اند و حتی سرمربی گل گهر بعد از بازی با مس رفسنجان اعلام کرد که تیمش یکی از بدترین‌ نمایش‌ها را داشته است. آن‌ها در سایر بازی‌های خود نیز چندان خوب ظاهر نشده‌اند.

تراکتور دیگر تیم پر سروصدای تابستان بود که تاکنون از حیث نتیجه‌گیری هم خوب عمل نکرده است. گوستاوو و رضا اسدی از خریدهای نسبتا خوب این تیم بودند که فعلا نتوانستند کمکی به تیمشان کنند.

تنها تیمی که می‌توان گفت بیشترین استفاده را از خریدهای جدید خود برده، سپاهان است که بیشترین تغییرات را هم در ترکیبش داشته و بازیکنان جدید این تیم هم تاثیرگذاری نسبتا خوبی در بازی تیم ژوزه مورایس گذاشته‌اند.

اگر چه ستاره‌ها فرصت بیشتری در ادامه فصل جاری لیگ برتر خواهند داشت اما برای حضور در اردوی آتی تیم ملی فوتبال ایران که تا دو، سه هفته دیگر برگزار می‌شود، باید خودی نشان دهند و جایی در فهرست بازیکنان مدنظر اسکوچیچ داشته باشند.