عطایی و فدراسیون والیبال دنبال سکوی آسیایی هستند
عطایی و فدراسیون والیبال دنبال سکوی آسیایی هستند
کارشناس والیبال ایران می گوید که لیست منتشر شده ملی پوشان والیبال برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا قابل پیش بینی بود.

به گزارش حاشیه ورزش، محمدرضا دامغانی درخصوص لیست ۱۴ نفره دعوت شده به تیم ملی والیبال برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، گفت: برخی از بازیکنان بعد از اتمام المپیک و لیگ ملت ها، به دلیل گرفتاری شخصی یا تمایل نداشتن از تیم ملی والیبال کنار رفتند. مشخص بود برخی از بازیکنان به دلایل مختلفی نخواستند که در تیم ملی والیبال حضور داشته باشند و همچنین شاید فدراسیون تصمیم گرفت از دیگر بازیکنانی که در اردوهای گذشته حضور داشتند، در مسابقات قهرمانی آسیایی استفاده کند.

او ادامه داد: می توان گفت که ۷ بازیکنی که در لیگ ملت ها بازی کرده بودند،  دیگر در کنار تیم ملی نیستند. لیستی که آقای عطایی منتشر کرده به جز دو بازیکن آن همگی در اردوی بزرگسالان حضور داشتند. جلوه و توخته دو بازیکنی هستند که در اردوی بزرگسالان نبودند اما عطایی تصمیم گرفت که آنها را به تیم ملی والیبال دعوت کند. لیستی که منتشر شد قابل پیش بینی بود و می توان گفت بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شده اند. لیست عطایی تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان بوده که قطعا نشان می دهد عطایی و فدراسیون والیبال دنبال سکوی مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

کارشناس والیبال ایران گفت: باتوجه به اینکه پاسور اصلی ژاپن به لیگ لهستان رفته و در مسابقات آسیایی حضور ندارد و همچنین پشت خط باتجربه این تیم در مسابقات آسیایی حضور پیدا نمی کند، می توان گفت که ایران نگاهی به سکوی قهرمانی این رقابت ها خواهد داشت. در فضای فعلی والیبال و با توجه به نتایج گرفته شده در لیگ ملت های والیبال و المپیک،  اگر من هم تصمیم گیرنده بودم قطعا مانند عطایی لیست تیم ملی را انتخاب می کردم.

دامغانی ادامه داد: معتقدم باید با قدرت در مسابقات آسیایی شرکت کنیم و همچنین اعتقاد دارم که لیست و نفرات تیم ملی والیبال به درستی انتخاب شده و هیچ شخصی جا نمانده است. باتوجه به افرادی که به تیم ملی والیبال دعوت شده اند، می توان پیش بینی کرد که ایران دنبال قهرمانی در این مسابقات است.

او در باره تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا ادامه داد: ژاپن میزبان این رقابت ها بوده و حدود ۸۰ درصد از بازیکنان اصلی خود را به این رقابت ها خواهد آورد. همچنین از چین هم نباید غافل شد و همچنین باید حواسمان به تیم هایی مانند استرالیا باشد. فکر می کنم ما هم ترکیب خوبی داریم.

دامغانی در خصوص کاپیتان جدید تیم ملی والیبال گفت: میلاد عبادی پور یک وزنه برای تیم ملی والیبال ایران است. همانطور که بارها در گذشته گفته ام، عبادی پور تنها بازیکنی است که در انتهای زمین تلاش زیادی را انجام می دهد. این بازیکن با تجربه که در لیگ لهستان بازی کرده است می تواند تاثیرگذار باشد و مطمئن هستم باتوجه به خصوصیات بازی و اخلاقی این بازیکن، عبادی پور می تواند به خوبی هدایت و کاپیتانی تیم ملی والیبال ایران را برعهده بگیرد و در این مسیر موفق باشد. حضور عبادی پور به عنوان باتجربه در این تیم به شدت نیاز بود چرا که او می تواند به تیم کمک کند.

کارشناس والیبال ادامه داد: بازیکنان جوان هم در این لیست وجود دارند. بازیکنانی مانند اسفندیار می خواهند که در این رقابتها خودی نشان دهند و برای همین تمام تلاش خود را انجام خواهند داد. باز هم می گویم که باتوجه به افراد دعوت شده ایران به دنبال سکو است اما برای مشخص شدن مقام باید صبر کرد و مسابقات را دید.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به اینکه آیا جای خالی سعادت در ترکیب تیم ملی والیبال احساس نمی شود؟ گفت: اگر برای  صابر کاظمی مشکلی پیش نیاید، این بازیکن نشان داده که می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و حتی جای خالی غفور را پر کند. همچنین اگر سعادت به تیم ملی والیبال دعوت می شد، می توانست به عنوان جایگزین کاظمی انگیزه های این بازیکن را افزایش دهد. قطعا اگر سعادت در تیم بود، عطایی و فدراسیون با دلگرمی خاصی به این رقابت ها اعزام می شدند. باید دید که عدم حضور این بازیکن در این رقابت ها آیا شیطنت باشگاه کره ای بوده و یا اینکه مشکلات داخلی؟ تاجایی که من می دانم تیم های حرفه ای دو یا سه روز قبل از مسابقات، بازیکنان را به رقابت های تیم ملی اعزام می کنند اما واقعا نمی دانم بین باشگاه کره ای و فدراسیون چه اتفاقاتی افتاده است. معمولا رسم این است که به بازیکن اجازه می دهند ۳ روز قبل از بازی تیم ملی کشورش، تیم باشگاهی خود را ترک کند. قطعا حضور سعادت وزنه ای برای تیم ملی بود و قطعا دلگرمی برای همه مجموعه و مخصوصا آقای عطایی.

او ادامه داد: به نظرم در پست سعادت مشکلی نخواهیم داشت و ترکیب خوبی را به این رقابت ها خواهیم فرستاد چرا که ترکیب با تجربه ها و جوانان در تیم حضور دارند. باتوجه به این موضوع انگیزه بازیکنان هم بالا خواهد بود و باتوجه به تجربه بازیکنانی مانند عبادی پور امیدوارم که تیم ملی بدرخشد.