داور المپیکی دوچرخه‌سواری: هر چه کشورهای دیگر جلو رفته اند ما عقبگرد داشته‌ایم
داور المپیکی دوچرخه‌سواری: هر چه کشورهای دیگر جلو رفته اند ما عقبگرد داشته‌ایم
داور المپیکی دوچرخه‌سواری ایران گفت: همان قدر که کشورهای دیگر پیش رفته‌اند، ما عقبگرد داشته ایم و باید جدی تر به دوچرخه سواری نگاه کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش مجید ناصری درباره قضاوت در بخش پیست و جاده  دوچرخه سواری بازی های المپیک توکیو و پیشرفتی که کشورها داشته اند، بیان کرد: خیلی جالب بود که تیم ها در شرایط کرونا با آمادگی فراتر از انتظار در بازی های المپیک شرکت کرده بودند و در تمامی مواد، شاهد شکسته شدن رکوردهای جهانی و المپیک بودیم و این نشان می دهد تیم ها کار کرده اند.

او ادامه داد: جالب این است دوچرخه سواری دیگر از انحصار چند تیم اروپایی خارج شده است و در المپیک شاهد بودیم کشورهایی سکو به خود اختصاص می دادند که سابقه آنچنانی در دوچرخه سواری حرفه ای نداشتند مثل قهرمانی رکابزن اکوادور که در استقامت جاده قهرمان شد. این مسئله ثابت می کند، هر کشوری که با برنامه کار کند می‌تواند به مدال المپیک برسد. ما نیز نباید  غافل بمانیم و باید جدی تر به دوچرخه سواری نگاه کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه کشورهای دیگر برای حضور در المپیک برنامه داشته اند، تصریح کرد: کشورهایی را دیدیم که سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند یا ورزشکارانی بودند که چند مرتبه روی سکو رفتند. 66 مدال در دوچرخه سواری توزیع می‌شود و زمانی می توان بهره برد که کار شود. متاسفانه در ایران زیاد به این موضوع توجه نشده است و  اینکه صرفا چند ماه قبل از المپیک تازه به فکر بیفتیم، تیمی شکل بدهیم، دیر است. البته از بدست آمدن سهمیه مناسب هم در این چند سال غفلت شده است.

داور المپیکی ایران  در مورد فاصله ایران با کشورهای اروپایی تاکید کرد: همان قدر که کشورهای دیگر پیش رفته اند، ما عقبگرد داشته ایم. فاصله واقعا  زیاد شده است. در المپیک توکیو برخی کشورهای آسیایی صاحب مدال شدند و برخی دیگر رقابت نزدیکی داشتند. تیم ها برای بهبود شرایط دارند تلاش می کنند و می خواهند خود را به سطح جهان برسانند و این کار را برای ما سخت می کند و باید نگران باشیم که سال آینده در بازی های آسیایی جایگاه ما چه خواهد بود.

عضو کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست هر چه زودتر تکلیف کادرفنی و برنامه تیم های ملی مشخص شود، گفت: طبیعی است باید قدر زمان را دانست و از لحظه ها درست استفاده کرد تا زمان از دست نرود. امیدوارم در فدراسیون جدید بتوان کاری انجام داد و مشکلات و ایرادهایی که در کار شاهد بودیم، از پیش رو برداشته شود و ورزشکاران ایران با توجه به شایستگی که دارند نتیجه ای در خور نام ایران بگیرند. باید منتظر بود تا ببینیم برنامه های آتی فدراسیون چه می شود. بازی های آسیایی که در پیش است اهمیت دارد و باید بتوانیم در فرصت کمتر از یک سال، بخشی از فاصله ایجاد شده را جبران کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه تایید نشدن انتخابات فدراسیون ایران از سوی اتحادیه جهانی، تا حل این مسئله شما مشکلی برای حضور در رویدادهای مختلف ندارید، بیان کرد:  موضوع انتخابات از سوی اتحادیه جهانی تحت بررسی است و با توجه به اعتراضاتی که شده و سوابق گذشته، حساسیت هایی هست اما در کار من مشکلی ایجاد نمی کند چون مستقیما از خود اتحادیه جهانی دعوتنامه می گیرم و ارزیابی من توسط خود اتحادیه جهانی انجام می شود اما چه بهتر مشکلات برطرف شود و فدراسیون ایران رسمیت خود را پیدا کند.

داور المپیکی ایران در پایان گفت: المپیک میدان مهمی است و شانس داشتم تنها داور اتحادیه جهانی باشم که در هر دو بخش پیست و جاده قضاوت کنم. در پایان بازی ها هم تقدیر نامه ای از رییس اتحادیه جهانی گرفتم. به دنبال این هستم تجربیاتم را در اختیار داوران جوان بگذارم تا  مسیری را برای بین المللی شدن داوران مستعد، باز کنیم