دایی: عزیزی‌خادم حرف اشتباهی زده است/ باید جوابگوی بدهی ویلموتس باشید
دایی: عزیزی‌خادم حرف اشتباهی زده است/ باید جوابگوی بدهی ویلموتس باشید

  سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال درباره مطالبات ویلموتس عنوان کرد که فدراسیون فوتبال مسئول پرداخت این پول است. علی دایی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی و هم گروهی ایران با کره جنوبی، امارات، لبنان، سوریه و عراق، اظهار کرد: به […]

 

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال درباره مطالبات ویلموتس عنوان کرد که فدراسیون فوتبال مسئول پرداخت این پول است.

علی دایی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی و هم گروهی ایران با کره جنوبی، امارات، لبنان، سوریه و عراق، اظهار کرد: به نظر من ما در بهترین گروه قرار گرفتیم چون گروه دیگر، گروه مرگ است. تیم‌هایی مثل ژاپن، عربستان و استرالیا در آن گروه قرار دارند اما با حضور ما در گروه A، کارمان آسان تر است. ان‌شاءلله بتوانیم مجوز صعود به جام‌جهانی را بگیریم.

او همچنین  درباره تقابل‌های ایران و کره هم گفت: کره تیم بزرگی است و مطمئنا دوست ندارد جام‌جهانی را از دست بدهد.

دایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عزیزی‌خادم مبنی بر اینکه فدراسیون تعهدی برای پرداخت مطالبات ویلموتس ندارد، گفت: از عزیزی‌خادم بعید است چنین اظهاراتی داشته باشند. مگر آقای ویلموتس با شخص قرارداد بسته که عزیزی‌خادم بگوید، فلانی‌ها بدهند؟ هنوز برای ایشان جا نیفتاده که رئیس فدراسیون فوتبال است و تمام این موارد را قبل از اینکه رئیس فدراسیون شود، می‌دانست.

وی ادامه داد: این بدهی، متعلق به فدراسیون فوتبال است، البته مراجع قضایی باید پیگیری کنند که چطور ویلموتس آمد. البته همه ما می‌دانیم او چطور آمده است. آقای خادم باید بدانند مراجع قضایی با فیفا طرف نیست. ما مگر می‌توانیم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بگوییم این بدهی را نمی‌دهیم؟ شما ندهید، اگر فیفا ما را محروم نکرد، مگر به همین راحتی است؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: وقتی این اظهارات آقای خادم را شنیدم، واقعا ماندم! این جواب درباره بدهی ویلموتس یعنی چی؟ مگر می‌شود با فوتبال ملی ما بازی شود که رئیس فدراسیون بگوید بدهی خارجی را نمی‌دهم؟ آقای ویلموتس مگر با شخص قرارداد بسته که حالا شخص پولش را بدهد؟ او با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد بسته است. ریاست فدراسیون هم فوتبال ایران هم الان در اختیار شما (عزیزی‌خادم) است. پس شما باید این پول را تهیه کنید اما بقیه ماجرا که پیگیری قضایی موضوع است، پیگیری می‌شود. وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حتما دنبال این قضیه هستند تا مشخص شود پول بیت‌المال را چه کسی این‌گونه هدر داده است؟

دایی تاکید کرد: عزیزی‌خادم حرف اشتباهی زده است، و از او بعید بود چنین جوابی بدهد. فیفا و یا CAS آقای تاج را مسئول نمی‌داند و یا کسان دیگر را مسئول نمی‌داند که پول را بدهند. این مسئولیت فدراسیون فوتبال است. در آن هیاهو یک قراردادی به اشتباه با آقای ویلموتس بسته شده و فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که مگر آقای عزیزی‌خادم بدون اطلاع از بدهی ویلموتس در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد شده است، گفت: مگر می‌شود خبر نداشته باشد؟ اگر خبر داشته پس فقط برای کسب ریاست به فدراسیون آمده است. این همه تلویزیون و رسانه‌ها پیگیر موضوع ویلموتس بودند. چطور کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال شود، اطلاع نداشته است؟ اگر اطلاع هم نداشته باشید، باز شما (عزیزی‌خادم) مسئول هستید.

وی تاکید کرد: برای من سوال برانگیز بود که چنین جوابی از رئیس فدراسیون فوتبال از رسانه ملی منتشر شده است. یکی از وظایف رئیس فدراسیون رسیدگی به همین مسائل است. نه اینکه شانه خالی کند و بگوید کسان دیگری باید این پول را بدهند.