درآمد شوکه‌کننده باشگاه‌های لیگ‌برتر از فروش پیراهن‌ها
درآمد شوکه‌کننده باشگاه‌های لیگ‌برتر از فروش پیراهن‌ها
باشگاه‌های لیگ برتر از هر کیت فروخته شده فقط ۴.۸۰ پوند به دست می‌آورند، علیرغم قیمت‌های بسیار بالایی که از طرفداران گرفته می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش علیرغم اینکه بریتانیا از نظر هزینه زندگی در بحران است، تمام ۱۰ تیم لیگ برتری که کیت‌های جدید خود را منتشر کرده‌اند، قیمت‌ها را افزایش دادند. هواداران منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام همگی باید ۸۰ پوند برای لباس‌ها بپردازند.

قیمت کیت‌های یونایتد و آرسنال سال گذشته ۷۰ پوند بود، و لباس اسپرز ۷۵ پوند. اگر طرفداران بخواهند نشان‌های آستین لیگ برتر و نام و شماره را اضافه کنند، قیمت همچنان افزایش پیدا می‌کند، و با این افزونه‌ها، هزینه کل هر کیت به ۱۰۰ پوند می‌رسد. تولیدکنندگان کیت به باشگاه‌های لیگ برتر مبالغ پرسودی پرداخت می‌کنند.

چلسی در سال ۲۰۱۶ با نایکی قراردادی ۱۵ ساله به مبلغ ۹۰۰ میلیون پوند بست. در حالی که منچستریونایتد از سال ۲۰۱۵ قراردادی ۱۰ ساله به ارزش ۷۵۰ میلیون پوند با آدیداس امضا کرد. علاوه بر این مبالغ هنگفت، تیم‌های لیگ برتر هنوز هم از هر فروش جداگانه مقداری درآمد کسب می‌کنند.

به گزارش میل، دکتر پیتر رولمان، کارشناس بازاریابی ورزشی آلمانی، تفکیک هر مبلغ ۸۰ پوندی را فاش کرده است. آنها گزارش می‌دهند که از یک پیراهن ۸۰ پوندی، باشگاه‌ها ۴.۸۰ پوند هزینه مجوز دریافت می‌کنند. سپس خرده‌فروش ۲۶.۴۰ پوند دریافت می‌کند، به این معنی که اگر پیراهن مستقیماً از باشگاه خریداری شود، این پول به آنها می‌رسد.

تولیدکنندگان، آدیداس در منچستریونایتد و آرسنال، ۲۳.۴۷ پوند دریافت می‌کنند. مبلغ ۱۳.۳۳ پوند به مالیات بر ارزش افزوده اختصاص می‌یابد، در حالی که ۱.۶۰ پوند به توزیع محلی و ۲.۴۰ پوند برای بازاریابی اختصاص می‌یابد. گفته می‌شود تولید هر پیراهن ۸ پوند هزینه دارد.

باشگاه‌ها می‌گویند که این تولیدکننده است که قیمت‌های گزاف را تعیین می‌کند. منچسترسیتی قهرمان، قیمت پیراهن خود را از ۷۰ پوند به ۷۵ پوند افزایش داده است. در حالی که لیورپول به طور مشابه از ۶۹.۹۵ پوند به ۷۴.۹۵ پوند رسیده است. نیوکاسل و استون‌ویلا قیمت پیراهن خود را از ۶۵ پوند به ۷۰ پوند افزایش داده‌اند و اورتون قیمت پیراهن خود را از ۶۰ پوند به ۶۵ پوند افزایش داده است. کریستال پالاس و ولوز دو تیم دیگری هستند که قیمت‌های خود را تا به امروز اعلام کرده‌اند و آنها را از ۵۵ پوند به ۶۰ پوند افزایش داده‌اند.
منبع : خبر ورزشی