درخشش رفیق برانکو در شب تلخ ایوانکوویچ!
درخشش رفیق برانکو در شب تلخ ایوانکوویچ!
چند ماه بعد از برنز جام جهانی، نوبت به لیگ ملتهای اروپا رسید که به طعمه زلاتکو دالیچ تبدیل شود.

به گزارش حاشیه ورزش

چوب جادوی زلاتکو دالیچ هنوز کار می‌کند. این بار هلند گرفتار تیمی شد که ستاره‌هایش بعد از حذف برزیل و ایستادن بر سکوی سومی جام جهانی، سیری‌ناپذیر جنگیدند و بازی باخته را با یک برد استثنایی همراه کردند و توانستند لاله نارنجی را کنار بزنند.

زلاتکو دالیچ حالا شاید حتی مرد اول تاریخ فوتبال کرواسی هم باشد، بالاتر از میروسلاو بلاژوویچ، سرمربی تازه درگذشته این کشور که اگر بود احتمالا موبایلش را دست می‌گرفت و با ذوق، شماره تلفن دالیچ را می‌گرفت تا این برد بزرگ را به او تبریک بگوید.

سرمربی سابق العین و الهلال که از حاشیه خلیج فارس به نیمکت تیم‌ملی کشورش رفت، در حالی به فینال لیگ ملتهای اروپا رسید که پیش از این یک نقره و برنز جام جهانی را کسب کرده بود و حالا در موقعیت کسب یک جام مهم نیز قرار گرفته است.

جالب اینکه پیروزی بزرگ دالیچ بر رونالد کومان در شبی رقم خورد که برانکو ایوانکوویچ، دوست نزدیک سرمربی کرواسی، نتیجه تلخی را برابر تاجیکستان تجربه کرد و نتوانست در جام آسیای مرکزی، تیمش را به سوی اولین برد هدایت کند.

حریف دالیچ و کرواسی امشب در دیدار بین اسپانیا و ایتالیا مشخص خواهد شد و کرواسی با رهبری لوکا مودریچ آماده است تا شگفتی بعدی را مقابل این دو تیم رقم بزند.