درخواست فدراسیون تیروکمان ازوزارت ورزش برای پرداخت پاداش کامپوند
درخواست فدراسیون تیروکمان ازوزارت ورزش برای پرداخت پاداش کامپوند
فدراسیون تیروکمان در مکاتبه با وزارت ورزش با استناد به اعلام دبیرکل جهانی این رشته برای حضور کامپوند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خواستار پرداخت پاداش معوقه مدال‌آوران این رشته شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی کامپوند مردان ایران از حضور در آخرین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که سال ۲۰۱۹ و پیش از دوره کرونا به میزبانی تایلند برگزار شد به مدال برنز دست یافت.

با این حال وزارت ورزش سال گذشته و در جریان تقدیر از مدال آوران سال ۹۸ اقدامی برای پرداخت پاداش ملی پوشان کامپوند انجام نداد زیرا اعلام شده بود که کامپوند از فهرست بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین حذف شده است.

به گفته غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان و طبق آیین نامه تجلیل از قهرمانان، در صورتی که رشته ای در سطح آسیا به عنوان اول تا سوم دست یابد و در فهرست بازی های آسیایی دوره آتی هم قرار داشته باشد، ورزشکارانش مستحق دریافت پاداش می شود در غیر این صورت پاداش مصوب به آنها تعلق نمی گیرد.

به همین دلیل و با توجه کنار گذاشتن کامپوند از فهرست بازی های آسیایی یک سال بعد، وزارت ورزش پاداش مدال برنز ورزشکاران این رشته را پرداخت نکرد.

این در حالی است که در جریان جام جهانی سوئیس که دو هفته پیش با حضور کماندارن کشورمان در لوزان برگزار شد، دبیرکل فدراسیون جهانی تیروکمان از حضور قطعی این رشته در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین و المپیک ۲۰۲۸ خبر داد.

بر همین اساس غلامرضا شعبانی بهار که در دیدار با «تام دیلن» این خبر را دریافت کرده بود، بعد از بازگشت به ایران طی مکاتبه با وزارت ورزش خواستار پرداخت پاداش تیم ملی کامپوند در مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی در گفتگو باحاشیه ورزش این موضوع را اعلام و تاکید کرد که تا حاصل شدن نتیجه آن را پیگیری خواهد کرد.

تیم ملی کامپوند در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا با ترکیب محمدصالح پالیزبان، دانیال حیدرزاده و نیما محبوبی به مدال برنز دست یافت. این تیم پس از شکست مقابل هند در مرحله نیمه نهایی مسابقات، موفق شد مالزی را در دیدار رده بندی شکست دهد و به عنوان سوم آسیا دست یابد.