درخواست گله‌مندانه زهرا نعمتی از مسئولان شهری
درخواست گله‌مندانه زهرا نعمتی از مسئولان شهری
زهرا نعمتی ، به مناسبت "روز جهانی معلولین" از مسئولان شهری درخواست رسیدگی به مسایل و مشکلات معلولین کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، زهرا نعمتی اظهار کرد: شهردار و سیاست‌گذاران شهرهای ایران! به مناسبت روز جهانی معلولین به نمایندگی از سوی معلولین، سالمندان، کودکان و عامه مردم ایران با شما سخن می‌گویم.
سال‌هاست در سطح شهرها رفت‌وآمد می‌کنم. سال‌هاست با مسئولان درد دل کرده‌ام. سال‌هاست به چشم خود دیده‌ام که چگونه پدر یا مادری عصا به دست به زحمت راهی برای عبور خود باز کرده‌اند. مادر و پدری به سختی کالسکه‌ی فرزند خود را از پیاده‌روهای ناهموار رانده‌اند و در بیشتر مواقع، قید حتی یک هواخوری ساده را زده‌اند؛ چرا که این امکان هرگز برایشان وجود نداشته است.
این حق هر انسانی‌ است که بتواند از امکانات شهر خود به‌درستی استفاده کند. اما این مهم برای مردم ما ممکن نیست. سال‌هاست گفته‌ام و گفته‌اند که طبیعی‌ست خط‌های عابر پیاده به پل‌هایی قابل عبور برای همه منتهی شود. حالا از شما مدیران شهری می‌پرسم که از شهرداران مناطق شهرهای خود بپرسید چند خط عابر در محدوده‌ی آنها به این‌ پل‌ها می‌رسد؟
این فقط یکی از مشکلات ماست. می‌دانم و می‌دانید که در سال‌های گذشته مبالغ قابل توجهی به عنوان مناسب‌سازی معابر هزینه شده است. آیا ما؛ یعنی سالمندان، معلولین و کودکان در این هزینه‌ها دیده شده‌ایم؟
اگر از ما حرفی زده شده یا اعتباری هزینه شده یا تبلیغی انجام شده با حضور نماینده‌ای از ما بوده‌ است؟
روزهای زیادی که در شهر تردد کرده‌ام، تصاویری از خودمان بر در و دیوار شهر دیده‌ام که مناسبت‌هایی را به ما تبریک گفتند.

جناب شهردار، ای کاش از مسئولین تحت امر خود بخواهید بجای هر تبلیغ و شادباشی، فقط و فقط به فکر هموار کردن راهی باشند تا شهروندی در انجام ساده‌ترین کارهای روزمره‌ی خود ناتوان نباشد. به فکر چاره‌ای باشند تا مادری به راحتی فرزند خود را حتی برای لحظاتی به گردش ببرد.
وظیفه‌ی خود می‌دانم از شما بخواهم تا برای کم‌توان‌های شهرهای‌مان، شهری بسازید که دچار انزوا نشوند.
کاش به فکر راهی باشید تا هیچ انسانی به اجبار خانه‌نشین نشود که این دردی بزرگ‌ است.