در آلمان کسی نمی‌خواهد قهرمان شود!
در آلمان کسی نمی‌خواهد قهرمان شود!
دورتموند امشب مقابل بوخوم با تساوی 1-1 متوقف شد تا بایرن دوباره به شانس اول قهرمانی تبدیل شود.

به گزارش حاشیه ورزش

دورتموند مقابل بوخوم با تساوی 1-1 متوقف شد تا بایرن مونیخ در صورت پیروزی مقابل هرتای قعر جدولی بار دیگر صدر جدول بوندس لیگا را تصاحب کند؛ باید تا روز یکشنبه منتظر این اتفاق بمانیم و دورتموند فعلا تا آن روز صدر را صاحب است.

در دقیقه 5 ارسال تاکوما آسانو روی دفع ناقص متس هوملز به لوسیلا، کاپیتان بوخوم رسید. مرد فرانسوی توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد تا تیمش را 1-0 جلو بیاندازد؛ شوک زودهنگام برای جاه طلبی های دورتموند در راه قهرمانی.

دورتموند در شرایطی پای به این مسابقه گذاشت که سرنوشت قهرمانی را با 5 برد متوالی در دست داشت و به دنبال فتح بوندس لیگا برای اولین بار پس از سال 2012 بود.

این تیم خیلی سریع گل خورده را با حمله ای برق آسا جواب داد؛ تنها 123 ثانیه بعد! کریم آدیمی گل اول دورتموند را روی پاس سباستین هالر به ثمر رساند. بعد از این گل، بازی به صحنه ای برای تبادل ضربات تبدیل شد.
بوخوم نشانی از آن تیم که چهار بازی بدون برد پشت سر گذاشته نداشت و در دقیقه 43 می رفت نتیجه را 2-1 کند اما این اتفاق رخ نداد؛ گویا همه در آلمان دست به دست هم داده اند تا مانع از قهرمانی دورتموند شوند! دورتموند برای رسیدن به گل گاهی در هر دقیقه یک موقعیت هم روی دروازه بوخوم ایجاد می کرد اما در نهایت از 21 شوت تنها یک بار به گل دست یافت. البته داور هم نقش مهمی در ناکامی امشب زنبورها داشت.

65 دقیقه از بازی گذشته بود که داور ضربه ای اساسی به دورتموند زد! سوارز در محوطه جریمه آدیمی را نقش بر زمین کرد اما داور به جای پنالتی و اخراج این بازیکن که پیش از این یک کارت زرد داشت فرمان به ادامه بازی داد و حتی صحنه را به VAR هم نفرستاد.

تورستن کینهوفر، کارشناس داوری در مورد این صحنه به بیلد گفت: “اگر او پنالتی اعلام می کرد هیچ کس نمی توانست اعتراض کند. با این حال از نظر کمک داور ویدیویی این یک اشتباه فاحش نبود و به همین دلیل داور را به کنار زمین فرا نخواند.

گریگور کوبل، دروازه بان دورتموند هم بعد از بازی حسابی بابت این صحنه از داور شاکی بود: “چنین اشتباهی دیوانه کننده است. بازیکن حریف در این صحنه خطای آشکاری مرتکب شد و این یک پنالتی بود.”

این تنها کابوس داوری برای دورتموند در بازی امشب نبود. شاگردان ترزیچ که با دست خودشان کار را برای خودشان پیچیده کرده بودند کمی پیش از پایان بازی دوباره در دام اشتباه داوری افتادند. اشتگمان به نشانه آفساید گل متس هوملز را مردود اعلام کرد اما ثانیه هایی قبل از آن یک خطای هند واضح از سوی ماسوویچ، بازیکن بوخوم شاهد بودیم که می توانست دورتموند را صاحب پنالتی کند. در حالی که ادین ترزیچ از فرط عصبانیت کنار زمین داد و فریاد می کرد، داور این بار هم سراغ VAR نرفت و در عوض یک کارت زرد به سرمربی دورتموند داد.

کینهوفر در مورد این صحنه جنجالی گفت: “بازیکن بابت این خطا باید مجازات می شد.”
به این ترتیب دورتموند در شب اشتباهات عجیب داوری و از دست دادن موقعیت های گل بسیار دو امتیاز از دست داد تا دوباره نگران از دست دادن صدر جدول و قهرمانی قرار بگیرد.
کوبل با این وجود همچنان به قهرمانی امیدوار است: “هنوز چیزی از دست نرفته است. این نتیجه مثل شکست است اما باید به مبارزه کردن ادامه دهیم.”