در مجمع سالیانه هیات هندبال خراسان رضوی مطرح شد/ پادکست
در مجمع سالیانه هیات هندبال خراسان رضوی مطرح شد/ پادکست
مجمع عمومی سالیانه هیات هندبال خراسان رضوی در حالی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان و با حضور اعضای مجمع برگزار شد که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و هیچ عضوی از فدراسیون در این جلسه حضور پیدا نکردند .

حاشیه ورزش  – مجید خروشی: رضا علیزاده رییس هیات هندبال درباره علت عدم حضور رییس فدراسیون دیدار وی با مقام معظم رهبری و شرکت در جلسه داوری در فدراسیون ذکر کرد و گفت: اختیارات جلسه به مدیرکل ورزش و جوانان تفویض شده که وی نصرالله زاده معاون ورزشی اداره کل را به این جلسه فرستاد.
رییس هیات در ابتدای جلسه گزارش عملکرد و مالی سالانه هیات (۱۴۰۰) را تشریح که با رای اعضای مجمع به تصویب رسید.
در این جلسه معاون اداره کل ورزش و جوانان از هندبال استان به‌عنوان هیاتی فعال ؛پویا و موفق در رشد و توسعه و جوان‌گرایی و تقویت پایه‌ها و استعدادیابی به نیکی یادکرد و گفت:خراسان رضوی مهد هندبال کشور و کارخانه بازیکن سازی است.
نصرالله زاده اضافه کرد: خوشحالیم که هیات های شهرستانی روند رو به رشدی را طی کرده و برخی از شهرستان‌هایی که سال‌ها در عرصه ورزش پایه چراغ خاموش حرکت می‌کردند امروز به‌روشنی در رقابت‌ها و برنامه‌های استعدادیابی حضوری فعال پیداکرده‌اند.
وی در خصوص گلایه‌ها و دغدغه‌های مرتبط با پاداش تیم‌های قهرمان در مسابقات و همچنین تعامل با ادارات و سازمان‌ها گفت: پیشرفت‌های خوبی در این خصوص داشتیم و امیدواریم طی ماه‌های آینده با تعاملات صورت گرفته بر همه این مشکلات فائق آییم.
وی در خصوص حضور اسپانسر و حامیان مالی خصوصی در هدایت تیم‌های ورزشی گفت: برنامه و دستور العملی در این خصوص آماده‌شده است که در خصوص اعتمادسازی و حضور مستمر حامیان مالی در هیات ها ساماندهی صورت بگیرد که حضور این حامیان جنبه احساسی نداشته باشد.از سوی دیگر بناست که بیشتر از صنایع و شرکت‌های دولتی برای حمایت و هدایت تیم‌ها در مسابقات بهره ببریم تا بتوانیم در خصوص پشتوانه سازی و توسعه ورزش قهرمانی نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.
رضا علیزاده رییس هیات هندبال خراسان رضوی در این جلسه از صدور مجوز برای ۷باشگاه ورزشی هندبال در استان خبر داد و گفت: باشگاه‌های سربداران سبزوار،ستار ساز حیدریه،اساطیر مشهد،ستاره ساز مشهد،ستارگان تایباد،کانون ناحیه ۶ ، برزین ، بازرگانی دریادار ازجمله باشگاه‌هایی هستند که به همت کمیته استعدادیابی در استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که امیدواریم با حضور این باشگاه‌ها روند استعدادیابی و رونق رقابت‌های ورزشی را در هندبال استان شاهد باشیم.
وی همچنین از ساماندهی و تشکیل بیش از ۲۵ کانون ورزشی هندبال در مدارس و همچنین اعزام تیم‌های ورزشی در رده‌های نونهالان ؛جوانان ،نوجوانان و امید پسران و دختران به مسابقات کشوری و کسب عنوان قهرمانی در رده سنی پیشکسوتان خبر داد.
رییس هیات هندبال خراسان رضوی حضور تیم پیکان سبزوار در لیگ برتر هندبال کشور را به فال نیک گرفت و گفت: این تیم ویترین هندبال استان در مسابقات است وی تصریح کرد: در بخش دختران در رده‌های سنی مختلف در لیگ‌های کشور ۷نماینده خواهیم داشت که امیدواریم به‌زودی شاهد حضوری تیمی منسجم ،پویا و بومی در بخش دختران در لیگ برتر هم باشیم.
وی در خصوص منابع مالی هیات در سال گذشته گفت: بیش از ۹میلیارد ریال مجموع ورودی به هیات بوده است که بیش از ۸ میلیارد ریال هزینه کمک به مسابقات،هزینه‌های جاری،و…. درمجموع خروجی داشته‌ایم که در همین زمینه کمک اداره کل ورزش جوانان ۹۹۰ میلیون ریال،فدراسیون ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.
هوشیار رییس هیات هندبال مشهد در این جلسه در خصوص عدم‌حمایت صنایع از ورزش استان خبر داد و گفت: به دلیل لغو دستور العمل مالیاتی صنایع در خصوص کسر نشدن حمایت‌های مالی مدیران صنایع از مجموع مالیات آنان جزو هزینه‌های قابل‌قبول محسوب نمی‌شود.و مدیران صنایع هم تمایلی به مشارکت در ورزش ندارند که در این خصوص معاون اداره کل ورزش و جوانان گفت: این دستورالعمل به مدت یک سال دیگر تمدیدشده است که امیدواریم این حمایت‌ها توسط نمایندگان حقوقی وزارت و مجلس شکل منسجم‌تر و مدون‌تری به خود بگیرد.

  • نویسنده : مجید خروشی