دعوا علنی شد: بیانیه کورتوا علیه سرمربی بلژیک
دعوا علنی شد: بیانیه کورتوا علیه سرمربی بلژیک
تیبو کورتوا اقدام اخیر دومینیک تدسکو، سرمربی تیم ملی بلژیک، در افشای محتویات مکالمات خصوصی بعد از بازی با اتریش را محکوم کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

در شب غیبت کوین دی‌بروینه مقابل اتریش تیبو کورتوا انتظار بستن بازوبند کاپیتانی را داشت اما دومینیک تدسکو، سرمربی بلژیک، روملو لوکاکو را کاپیتان تیمش کرد تا خشم و قهر دروازه‌بان رئال را برانگیزد. تدسکو با تایید عصبانیت شدید کورتوا از این اتفاق آنچه رسانه‌ها طی 24 اخیر در خصوص جو ملتهب به وجود آمده در اردوی بلژیک نوشته بودند را تایید کرد.

تیبو کورتوا که متوجه به وجود آمدن جوی شدید علیه خود شده بود با انتشار متنی تند سعی کرد خود را تبرئه کند. او در این متن از سرمربی تیم ملی بلژیک بابت فاش کردن مکالمات خصوصی داخل رختکن انتقاد کرده و غیبتش در بازی با استونی را به مصدومیت ربط داد.

تدسکو در مورد جنجال به وجود آمده در مورد بازوبند کاپیتانی گفته بود: “ما باهم تصمیم گرفتیم لوکاکو مقابل اتریش و کورتوا مقابل استونی کاپیتان باشد. این تصمیم برای همه خوب بود. بعد از بازی اما تیبو نزد من آمد گفت که می‌خواهد اردو را ترک کند چرا که به شدت ناامید و ناراحت است. من شوکه شدم و ابتدا سعی کردم از او به گونه‌ای که شایسته است تقدیر کنم. من کورتوا را به عنوان یک دروازه‌بان خوب و یک انسان دوست دارم.”

این اظهارات سرمربی بلژیک باعث شد تا کورتوا نیز در دفاع از خود بگوید: “امروز بعد از ظهر از افشای گفت و گوی خصوصی‌ای که بعد از بازی اتریش با سرمربی تیم داشتیم متعجب شدم. این بار اولی نبود که با یک مربی در مورد مسائل داخلی تیم صحبت می‌کردم اما اولین بار بود که یک نفر آن را علنی کرد. واقعا از این کار ناراحتم چون کاری که سرمربی تیم انجام داد درست نیست.”

دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید در ادامه متن خود نوشته است: “در گفت و گویی که با سرمربی داشتم به او تاکید کردم که مثل همیشه خواسته‌هایم شخصی نه بلکه در راستای منافع تیمی است. کاپیتان بودن یا نبودن یک تصمیم شخصی نیست و باید با تصمیم سرمربی باشد. من سعی کردم این را به سرمربی تیم انتقال دهم ولی به هدفم نرسیدم.”

کورتوا تاکید کرد که هیچ درخواستی مبنی بر کاپیتانی نداشته که با عدم پذیرش آن ناراحت شود: “به هیچ عنوان درخواست کاپیتانی نداشتم. من حتی برای شفاف سازی موضوع با لوکاکو صحبت کرده‌ام. یک بار دیگر نیز تاکید می‌کنم که در نه این جا و نه در تیم دیگری هیچ گاه چنین بحثی انجام نداده‌ام. همین دیروز به دلیل مشکل زانوی راستم تحت معاینه قرار گرفتم. تیم پزشکی باشگاه و تیم ملی باهم در تماس بودند و این موضوع را بررسی کرده و نتیجه گرفتند که فعلا بازی نکنم.”