دعوت و خط خوردن او تصمیم آلکنو بود/ نمی دانم مافیا چیست
دعوت و خط خوردن او تصمیم آلکنو بود/ نمی دانم مافیا چیست

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در واکنش به صحبت های فرهاد قائمی گفت: در این موضوع نه می توان به مربی ایراد گرفت نه به بازیکن. این پروسه ای است که همواره در تیم ملی وجود دارد. به گزارش حاشیه ورزش، درحالی که کمتر از 20 روز به شروع رقابتهای المپیک باقی مانده است آتش […]

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در واکنش به صحبت های فرهاد قائمی گفت: در این موضوع نه می توان به مربی ایراد گرفت نه به بازیکن. این پروسه ای است که همواره در تیم ملی وجود دارد.

به گزارش حاشیه ورزش، درحالی که کمتر از 20 روز به شروع رقابتهای المپیک باقی مانده است آتش حاشیه به جان تیم ملی والیبال افتاد.

تیم ملی والیبال ایران که با هدایت ولادیمیر آلکنو روس کار خود را در لیگ ملتهای والیبال آغاز کرد شروع خوبی از خود نشان نداد؛ البته دلیل نتایج ضعیف ایران به گفته سرمربی والیبال شناخت بیشتر بازیکنان در فشار بازی های بزرگ بود.

پس از نتیجه های ضعیف در لیگ ملت های والیبال رئیس فدراسیون والیبال از مردم عذرخواهی کرد و در پیامی از حضور فرهاد قائمی در تیم ملی والیبال خبر داد؛ حضور قائمی در تیم ملی والیبال درحالی بود که این بازیکن قبل از شروع لیگ ملت های والیبال از تیم ملی خداحافظی کرده بود.

پس از بازگشت ملی پوشان والیبال به ایران و استراحت کوتاه، از شنبه (12 تیر ماه) تمرین تیم ملی با حضور 19 بازیکن آغاز شد. آلکنو می بایست از این 19 بازیکن تنها 12 والیبالیست را با خود به المپیک ببرد. در این لیست 19 نفره منتشر شده نام فرهاد قائمی ملی پوش ایران هم دیده می شد.

آلکنو پس از حضور در تمرین روز گذشته تیم ملی والیبال بر روی نام سه بازیکن خط قرمز کشید که فرهاد قائمی هم جزو بازیکنان خارج شده از اردوی تیم ملی والیبال بود. پس از خارج کردن نام این ملی پوش از لیست تیم ملی، او در مصاحبه ای از خجالت فدراسیون والیبال درآمد و صحبت های شائبه برانگیزی را مطرح کرد.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران در گفتگو با حاشیه ورزش، در واکنش به صحبت های فرهاد قائمی  گفت: قطعا واکنش خاصی نمی توانم داشته باشم چرا که قائمی بازیکنی باسابقه و بسیار خوبی بوده و هست. این بازیکن از تیم ملی والیبال خط خورده و ناراحت است چرا که در توان خودش می دید می تواند به تیم ملی والیبال ایران کمک کند. صحبت هایی انجام شده اما من همیشه به فرهاد قائمی به عنوان یک بازیکن کاملا در اختیار و سرباز در تیم ملی احترام گذاشته و خواهم گذشت. باید بگویم که این صحبت ها از ارزش های قائمی کم نخواهد کرد و احترام همواره بین تیم ملی، فدراسیون و اعضای کادر فنی خواهد بود. باید بگویم که ارزش آقای قائمی هیچ وقت برای ما با این صحبت ها کم نخواهد شد.

او در واکنش به اینکه قائمی ادعا کرده که  داورزنی(رئیس فدراسیون والیبال) به این بازیکن قول داده که در ترکیب تیم ملی باشد؟ گفت: آقای داورزنی پیشنهاد حضور قائمی در تیم ملی والیبال را به آلکنو داد و من خودم شخصا با مترجم آلکنو و توتولو صحبت کردم و همگی این صحبت ها به صورت پیام بوده و همگی موجود است. اصرار کردم که لیست تیم ملی به صورت نوشتاری به دست من برسد و کلامی قبول ندارم. در روز آخرلیگ ملت های والیبال در ایتالیا، نام چند بازیکن برای دعوت به اردو به من گفته شد اما از کادر فنی درخواست کردم اسامی را به صورت نوشتاری به من تحویل دهد چرا که تجربه ثابت کرده ممکن است چنین حرف هایی بوجود آید. در مورد میرزاجانپور و قائمی باید گفت که توتولو با تایید آلکنو به ما اعلام کرد که باید این دو بازیکن در تمرین حضور داشته باشند تا مجددا آلکنو آنها را زیر نظر بگیرد.

او ادامه داد: قائمی را دعوت کرده و  کاملا شفاف و بدون هیچ ابهامی به او گفتم که نظر آخر را باید آلکنو صادر کند. حتی به او گفتم که ممکن است آلکنو یک ساعت بعد، دو هفته بعد و یا در هر زمانی ممکن است نامت را از لیست خط بزند و یا شاید حتی تو را در ترکیب اصلی قراردهد.  باید بگویم که تنها نظر آلکنو مهم خواهد بود و هیچ شخصی چه در کادر فنی و چه در فدراسیون والیبال و حتی مقامات بالادست نمی توانند بازیکنی به تیم ملی تحمیل کرده و حتی سفارش کنند. با آلکنو که در مورد خط خوردن قائمی صحبت کردم او معتقد بود که قائمی مقداری با شرایط آرمانی فاصله دارد چرا که زمان بسیار کمی تا مسابقات المپیک وجود دارد و این سرمربی بعید دانست که این بازیکن بتواند به شرایط المپیک برسد. تیم ملی والیبال 26 تیر به سمت توکیو حرکت می کند بنابراین زمان بسیار کمی باقی مانده است. باید پس از رسیدن به ژاپن در شرایط مسابقه قرار بگیریم و شاید چند بازی دوستانه در توکیو داشته باشیم. سرپرست آمریکا شخصا به من ایمیل زده که تیم ملی والیبال ایران با آنها بازی داشته باشد و من تایید این موضوع را از آلکنو گرفته ام اما باید سالن و ساعت تمرین توسط آنها هماهنگ شود و ما با آمریکا در صورت جور بودن شرایط بازی خواهیم کرد.

خوشخبر ادامه داد: به روسیه هم پیشنهاد بازی دوستانه داده ایم و باید ببینیم که آیا میزبان این رقابت ها به ما اجازه می دهد که بازی داشته باشیم یا نه؟ حتی ممکن است با فرانسه هم بازی دوستانه داشته باشیم . منظور از صحبت هایم این است که بازیکنانی مانند قائمی باید خیلی سریع در جو مسابقات قرار گیرند و واقعا زمان بسیار کم بود. خط خوردن قائمی تشخیص آلکنو بود و شاید مربی دیگر این اعتقاد را نداشت.

او ادامه داد: در این موضوع نه می توان به مربی ایراد گرفت نه به بازیکن. این پروسه ای است که همواره در تیم ملی وجود دارد.

خوشخبر در پاسخ به اینکه قائمی ادعا کرده در تیم ملی والیبال ایران مافیا وجود دارد، گفت:  تحلیل من مانند بسیاری این است که اگر فرض محال بگیریم که مافیا در تیم ملی بوده سال ها همین مافیا این بازیکن را انتخاب کرده است. من نمی دانم مافیا چیست و یا کیست؟ ما شخصی داریم به نام سرمربی . خوشبختانه مربیانی به تیم ملی آمده اند که در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته و مربیان شاخصی بوده اند. باید گفت که چنین مربیانی اصلا اجازه نمی دهند که کسی به آنها توصیه کرده چه برسد که برای آنها تعیین تکلیف کنند. مربیان بزرگ هرگز اجازه نمی دهند که کسی برای آنها تعیین و تکلیف کند اما بازهم تاکید می کنم که شاید آقای قائمی از نظر روحی آسیب دید  و باید گفت که نباید صحبت های قائمی را مورد قضاوت قرار داد چرا که شاید من هم در شرایط قائمی بودم از روی عصبانت همچون صحبت هایی را انجام می دادم اما این ملی پوش اینقدر خوب بوده و خدمت کرده است که صحبت های الان را در کفه ترازو قرار می دهم می بینم که خدماتش به تیم ملی بیش از این حرفاست.

او در باره اینکه برای بازگشت آرامش به تیم ملی والیبال چه باید کرد؟ گفت: رسانه ها می توانند کمک کرده و آتش بیار معرکه نشوند. شاید قائمی در شرایط مصاحبه نبود و خوب نیست که در آن شرایط با چند سوال آنچنانی وضعیت او را بدتر کنیم. باتوجه به زمان اندک باید همگی همدلی و از خود گذشتگی داشته باشند چرا که این تیم ملی پتانسیل کار های بزرگ در المپیک  رل دارد و هرگونه حاشیه تازیانه ای بر پیکر تیم ملی والیبال است. ما نیازمند کمک همه هستیم مخصوصا نقش پر رنگ رسانه ها.