دلیل افت ذوب‌آهن چیست؟
دلیل افت ذوب‌آهن چیست؟
بازیکن سابق ذوب‌آهن می‌گوید مشکلات ذوب‌آهن به مدیریت برمی‌گردد و پیشکسوتان این باشگاه هم در افت ذوب‌آهن خیلی نقش داشتند.

به گزارش حاشیه ورزش ،حسن اشجاری بازیکن سابق ذوب‌آهن درباره وضعیت ذوب‌آهن در چند سال اخیر اظهار کرد: این تیم دچار مشکلات مدیریتی است و افرادی که در بخش کلان و کارخانه در رابطه با ذوب‌آهن تصمیم گیری می‌کنند، در حال و روز امروز ذوب‌آهن نقش دارند. همه چیز فنی نیست و این عملکرد در یک سال اتفاق نیفتاده است و آقایان فردی را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده بودند که یادم است به عنوان داور در بازی‌های دوستانه ما حضور داشت. وقتی فردی با رابطه وارد باشگاه شود و صلاحیت سمت مدیرعاملی را نداشته باشد و اصلا فوتبالی هم نباشد، طبیعی است که تیم دچار افت می‌شود.

او ادامه داد: حتی در انتخاب مربی هم خوب نبودند و مشخص است که این‌ها آمدند تا ذوب‌آهن را نابود کنند و اعتقاد دارم که پیشکسوتان در این ماجرا خیلی نقش داشتند و به دنبال منافع شخصی خودشان بودند و امروز ذوب‌آهن به چنین شرایطی دچار شده است و باید برای بقا بجنگد. در سال‌هایی که ما بودیم، همیشه نایب قهرمانی برای ذوب‌آهن بود و در جام حذفی حرفی برای گفتن داشتیم اما چیزی که امروز وجود دارد سایه آن ذوب‌آهن هم نیست. در گذشته ذوب‌آهن همیشه به دنبال ستاره‌ها بود و سطح بازیکنان بسیار بالا بود. اکنون نمی‌دانم چرا این بازیکنان سطح پایین و معمولی جذب می‌شود.

مطمئن بودم تارتار نمی‌تواند نتیجه بگیرد

اشجاری با بیان این‌که “باتوجه به هجمه وارده به تارتار مطمئن بودم او نمی‌تواند نتیجه بگیرد” گفت: برخی از مسئولان این باشگاه اجازه نمی‌دهند کسی که از بدنه ذوب‌آهن نیست نتیجه بگیرد. البته امیر قلعه‌نویی به دلیل قدر بودن و جسور بودنش توانست خوب کار کند اما به جز او هر کسی آمده به مشکل برخورده است. مثلا درباره رحمان رضایی درست است شکل آمدنش بد بود اما ببینید با او چه کار کردند؟ او از نظر فنی خوب کار کرد. مدل فنی مهدی تارتار شبیه کی‌روش است و تیمش سخت گل می‌خورد و لایه‌های دفاعی دارد. در تیم‌هایی که داشت خوب کار کرد و ابتدای فصل هم با ذوب‌آهن نتیجه گرفت اما معتقدم این است که سطح بازیکنان خیلی مهم است. البته در کل باید بگویم تمام مشکلات به مدیریت برمی‌گردد و تصمیماتی که در کارخانه و مدیریت گرفته می‌شود تاثیرگذار است.

سپاهان مقابل گل گهر و استقلال تاوان داد

او درباره وضعیت سپاهانی‌ها در لیگ بیست‌ویکم هم بیان کرد: آن‌ها با حضور محرم نویدکیا یک فوتبال هجومی را ارائه می‌دهند و این سبک در فوتبال ایران بسیار کم انجام می‌شود و این نوع فوتبال هجومی بسیار خطرناک است و تاوان هم دارد. سپاهان مقابل گل گهر و استقلال تاوان داد و پافشاری فوتبال هجومی تیم نویدکیا باعث این نوسان‌ها می‌شود. در فوتبال ایران بیشتر نتیجه مهم است و کسی به دنبال این نیست که تیم شما چگونه بازی می‌کنید. البته در کل باید بگویم سپاهان اگر بتواند این شکل بازی را با کمی احتیاط دنبال کند، امسال می‌تواند قهرمان شود.

استقلال، اقتدار لازم را ندارد

بازیکن سابق استقلال درباره شرایط این روزهای استقلال گفت: واقعیت این است که جنس استقلال جور نیست. یعنی بازیکنانی که روی نیمکت نشسته‌اند انتظار کادرفنی و هواداران را برآورده نمی‌کنند. البته استقلال، اقتدار لازم را ندارد اما باتوجه به این‌که استقلال امسال از ابتدا توسط مجیدی بسته شده و از ابتدا کار دست او بوده، فکر می‌کنم نسبت به سال‌های گذشته بهتر نتیجه بگیرد. تا اینجا هم نشان دادند در قامت یک تیم مدعی هستند. البته که بازی‌های رو در رو مقابل مدعیان، بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. در کل من نوع بازی استقلال با دفاع سه نفره را می‌پسندم چون این کار شهامت می‌خواهد و این فاکتور مهمی است.

آلومینیوم ممکن است همه را غافلگیر کند

او در پایان درباره وضعیت تیم‌های لیگ برتر عنوان کرد: باید تا نیم فصل منتظر بمانیم چون وقتی به نیمه‌های لیگ می‌رسیم، خیلی از تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی به مشکل برمی‌خورند و بقیه تیم‌ها از کورس جدا می‌شوند. من آلومینیوم اراک را تیم خطرناکی می‌بینم و احساس می‌کنم ممکن است مثل استقلال خوزستان که همه را غافلگیر کرد، بیاید و عملکرد دور از انتظاری را ثبت کند. آلومینیوم ممکن است از درگیری و تنش تیم‌های مدعی استفاده کند و چراغ خاموش به جایی برسد که از نظر روحی و روانی در شرایط خیلی خوبی قرار بگیرند و از غفلت حریفان نهایت استفاده را ببرد.