دلیل توقف شمشیربازی در قهرمانی جهان
دلیل توقف شمشیربازی در قهرمانی جهان
سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران علت ناکامی سابریست‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان را بیان کرد

 به گزارش حاشیه ورزش تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ایتالیا مقابل ژاپن (حریف اصلی ایران در آسیا برای گرفتن سهمیه تیمی المپیک) شکست خورد و در نهایت هم نهم جهان شد. در بخش انفرادی هم علی پاکدامن در مرحله یک‌هشتم نهایی، محمد رهبری و محمد فتوحی در مرحله یک سی‌ودوم نهایی و فرزاد باهر در جدول مقدماتی حذف شدند.

امین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ایتالیا بیان کرد: در قهرمانی جهان هیچ حریف آسانی نداشتیم. از طرفی از مهر سال گذشته تا الان در اردو و مسابقات بودیم، فشار سنگینی به بازیکنان وارد شد و واقعا خسته شده بودند. یکی از دلایلی که باعث شد نتوانیم در قهرمان جهان نسبت به قهرمانی آسیا و جام جهانی اسپانیا نتیجه مطلوبی بگیریم، خستگی بازیکنان بود.

او ادامه داد: این شرایط برای تیم‌های دیگر هم بود و ما دیدیم در همین مسابقات قهرمانی جهان بازیکنان کره جنوبی حذف شدند. با این حال بازیکنان ما خوب بازی کردند. محمد فتوحی مقابل بازیکن آمریکا که قهرمان جهان شد، در امتیاز ۱۲ برابر بود و بر سر یکی، دو اشتباه بازی را واگذار کرد.

منبع : ایسنا 

  • منبع خبر : ایرنا