دلیل عدم اعزام حسن یزدانی به تورنمنت لهستان چه بود؟
دلیل عدم اعزام حسن یزدانی به تورنمنت لهستان چه بود؟
در حالی‌که حسن یزدانی بعد از کسب عنوان قهرمانی آسیا رسماً برای حضور در میادین تدارکاتی قبل از المپیک اعلام آمادگی کرد، کادر فنی ترجیح داد او در لیست مسافران لهستان قرار نگیرد

به گزارش حاشیه ورزش ، حسن یزدانی به عنوان قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک چندی پیش نمایش مقتدرانه ای در رقابتهای قهرمانی آسیا داشت و رقبای قاره‌ای خود را یکی پس از دیگری با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. یزدانی با این مانور قدرت در آسیا که غیر از این هم از او انتظار نمی‌رفت ثابت کرد کلاس کشتی گرفتنش یک سر و گردن بالاتر از مدعیان قاره کهن است.

جالب‌تر آنکه یزدانی بلافاصله بعد از قهرمانی در آسیا بدون توجه به حساسیت بالای روزهای باقیمانده تا المپیک اعلام کرد تشنه حضور در میادین تدارکاتی و رسمی بیشتر است. او گفت اگر لازم باشد تا زمان حضور در المپیک حتماً در تورنمنت دیگری شرکت می‌کند که به آمادگی بیشتری برسد تا در نهایت با خوشرنگ‌ترین مدال در المپیک، مردم کشورمان را خوشحال کند.

اما با وجود اعلام آمادگی حسن یزدانی، نام او در لیست مسافران تورنمنت بین المللی لهستان قرار نگرفت و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ترجیح داد نفرات دیگری را در این میدان بین المللی محک بزند. بدین ترتیب یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در لیست مسافران لهستان قرار گرفتند تا از آخرین فیلتر انتخابی کادر فنی گذر کنند.

در همین راستا محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به عدم اعزام حسن یزدانی به لهستان گفت: «او در مسابقه انتخابی با قاسم‌پور برنده شد و در مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت کرد. در نتیجه تورنمنت دیگری برای او در نظر گرفته نشد که نظر کادر فنی این بوده است.

به گفته کاوه، کادر فنی با توجه به برنامه‌های مدون خود تشخیص داده تعدادی از کشتی‌گیران به لهستان بروند و در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز مسابقه داخلی در ایران برگزار شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان طی روزهای ۱۸ تا ۱۹ خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود.