دلیل گره خوردن کار سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا چیست؟
دلیل گره خوردن کار سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا چیست؟
یک پیشکسوت فوتبال اصفهان دلایل پیچیده شدن سرنوشت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا را شرح داد.

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره تساوی یک بر یک دیشب (دوشنبه) سپاهان مقابل التعاون در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: کار به اما و اگر کشیده شد. کار به جایی رسید که شاید سپاهان با دو برد هم به مرحله بعد صعود نکند. البته اگر بازی برگشت با التعاون را با بازی رفت مقایسه کنیم، بازی بهتری انجام دادند و حقشان مساوی نبود. تیم سپاهان یک بازی حساب شده انجام داد. هم در دفاع خطی، تیمی و انفرادی نسبت به بازی رفت بهتر بودند و هم در حمله خوب بودند.

او افزود: نداشتن دقت و از همه مهم‌تر سانترهای خیلی بد باعث شد که سپاهان به گل نرسد. اگر دیروز سپاهان سانترکننده‌های خوبی داشت می‌توانست با اختلاف، التعاون را ببرد. درست است که التعاون در کارهای تهاجمی خوب است و فوتبال را روی زمین بازی می‌کند اما در کار دفاعی فوق‌العاده ضعیف است. ما دیدیم که سپاهان موقعیت‌های خوبی داشت که یکی پس از دیگری از دست داد.

سرمربی پیشین سپاهان در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث شد این تیم به شکلی عمل کند که کارش برای صعود به اما و اگر کشیده شود؟ توضیح داد: نداشتن اعتماد به بازیکنان ذخیره، دلیل نخست آن است. از بازی صنعت نفت آبادان که آخرین بازی لیگ برتر سپاهان بود تا بازی چهارم آسیایی، ترکیب اصلی سپاهان روی هم رفته با ۱۲ بازیکن تشکیل شده است. تا قبل از بازی دیروز که می‌توانم بگویم با ۱۳ بازیکن ترکیب اصلی‌اش را چید. من سپاهان را تیم خسته‌ای دیدم. استفاده نکردن از نفرات ذخیره مشکل‌ساز است.

چرخابی ادامه داد: دومین دلیل هم تعویض‌های دیرهنگام است. اگر نویدکیا دیشب زودتر دست به تعویض می‌زد، به سپاهان در نتیجه‌گیری کمک می‌شد. گلی که سپاهان زد، روی همکاری یاسین سلمانی و جهانی، دو بازیکن تعویضی این تیم توسط مغانلو به ثمر رسید. اگر این تعویض دیرتر انجام می‌شد، این گل را هم ممکن بود نزنند. اعتماد نداشتن به ذخیره‌ها برای استفاده از ترکیب اصلی، تعویض‌های دیرهنگام و ریکاوری بد به سپاهان ضربه زده است. در ایران از دستگاه‌های پیشرفته‌ای که برای ریکاوری استفاده می‌شود، استفاده نمی‌کنند. دیشب هم دیدیم که سپاهانی‌ها ساق‌های خسته‌ای داشتند.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان در پایان گفت: سپاهان تا آخرین لحظه باید بجنگد. این که شانس کم است، نباید در کار آن‌ها تاثیرگذار باشد. اگر می‌خواهند به شانس کمشان فکر کنند، به بازی‌ها ادامه ندهند. سپاهان نباید ناامید شود و امیدوارم دو بازی بعدی را ببرد و نتایج طوری شکل بگیرد که به مرحله بعد صعود کند.